کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات پارلمانی افغانستان در شهر کابل باطل اعلام شد

مهر , 15 آذر 1397 ساعت 11:48

حزب الله :
نتایج انتخابات پارلمانی افغانستان در شهر کابل، پایتخت این کشور باطل اعلام شد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کمیسیون رسید‎گی به شکایت‌های انتخابات پارلمانی افغانستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد به دلیل تخلفات انتخاباتی در انتخابات پارلمانی کابل، آرای انتخاباتی این شهر باطل است.
 
در این ارتباط علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون رسید‎گی به شکایت‌های انتخابات پارلمانی افغانستان امروز پنجشنبه ۱۵ آذر در یک نشست خبری اعلام کرد که این کمیسیون پس از بررسی شکایت‌های ثبت شده، مدارک، اسناد و گزارش‌های موجود، تصمیم به لغو نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه کابل گرفته است.
 
پیش از این نیز سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته بود با بررسی و رسیدگی به شکایات به این نتیجه رسیده است که در نتایج انتخابات تغییرات چشمگیری بوجود خواهد آمد.
 
به گفته روحانی میزان آرای باطل شده و باطل نشده تغییرات فاحشی در نتایج انتخابات بوجود خواهد آورد و بر بازنده و برنده شدن نامزدان تاثیر مستقیم خواهد داشت.
 
در عین حال ابطال نتایج انتخابات حوزه کابل در شرایطی است که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات در 18 ولایت دیگر افغانستان نیز با انتقادات گسترده روبروست.
 
انتخابات پارلمانی افغانستان در ولایت کابل در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مهر برگزار شد و شکایات زیادی از بی‌نظمی‌ها و مدیریت ضعیف در این انتخابات وجود داشت.
 
پیش از این نیز کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی برخی از مسئولین انتخاباتی کابل را برکنار و جریمه نقدی کرده بود.


کد مطلب: 184674

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/184674/انتخابات-پارلمانی-افغانستان-شهر-کابل-باطل-اعلام

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com