کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقویت ۸ واحدی شاخص کل بورس تهران

فارس , 2 اسفند 1396 ساعت 14:39

حزب الله :معامله‌گران بورس تهران امروز معاملات کم حجم و متعادل را در به نظاره نشستند و در سهم‌های پیشرو بازار از جمله فلزات اساسی، پالایشی‌ها، معدنی‌ها و خودرویی‌ها اغلب با فروشنده‌های حقیقی مواجه بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 2 بهمن ماه 96 با افزایش با 8 واحدی روی رقم 98 هزار و 157 واحد ایستاد.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 31 واحدی عدد 17 هزار و 615 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 52 واحدی به رقم  105 هزار و 299 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 27 واحدی به رقم 69 هزار و 790 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 196 واحدی عدد  208 هزار و 674 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش یک واحدی روی رقم یک هزار و 97 واحد ایستاد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری معدنی و صنعتی گل گهر با 82 واحد ،معدنی و چادر ملو با 33 واحد و سرمایه گذاری نیرو با 23 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 77 واحد، ملی صنایع مس ایران با 30 واحد و پالایش نفت اصفهان با 28 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 281 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 14 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 76 هزار و 118 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گلتاش، حمل و نقل پتروشیمی، کیسون، مارگارین، پتروشیمی خارک، ایران‌خودرو دیزل، حق تقدم خرید سهام پخش‌البرز، توسعه شهری توس‌گستر، پخش البرز، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه شهری توس‌گستر، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سازه‌پویش، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، صنایع مس شهید باهنر، سرمایه‌گذاری نیرو و حق  تقدم خرید سهام آن بازگشایی شدند.
 
امروز همچنین آگهی عرضه 98 درصد سهام کنترلی شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری مجاب به قیمت پایه 2 میلیارد و 90 میلیون تومان برای روز سه‌شنبه 8 اسفند ماه امسال از طریق بازار سوم فرابورس ایران منتشر شد.
 
به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران حکه به معاملات دورن‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 30 میلیون سهم سیمان داراب به ارزش بیش از 2.5میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود. در گروه دارویی سبحان نیز کمتر از 18.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان کد به کد شد.
 
همچنین در صنعتی بهشهر بیش از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و کمتر ا ز 12.5 میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
 
امروز همچنین کمتر از یک میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد. در داروسازی تولید دارو نیز بیش از 7.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده مواجه بود.
 
همچنین بیش از 5.5 میلیون سهم سبحان‌دارو به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد و در نهایت 5 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
 
در عین حال بیش از 2.5 میلیون سهم توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با معاملات کد به کد مواجه بود.
 
در صندوق‌های قابل معامله سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان همچنین معاملات بلوکی و درون‌گروهی از سوی مدیر این صندوق ادامه یافت.
 
در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا نیز یک میلیون واحد سرمایه‌گذاری کد به کد شد.
 
بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد پیشرو شدن  گروه خودرو و ساخت قطعات با تقویت تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود که در جا زدن قیمت‌ها در بازارهای جهانی طی 48 ساعت گذشته و همچنین لزوم اصلاح قیمت سهام باعث شد تا فروشندگان اغلب حقیقی سهام در گروه‌های پیشرو همچون فلزات اساسی، پالایشی‌ها و تک‌سهم‌های معدنی عرضه‌کننده سهام باشند .
 
هر چند که انتظار برای افزایش قیمت‌ها در سال آینده باعث شده تا فشار فروش در پرتفوی سرمایه‌گذاران با حجم بالایی مواجه نباشد.با این همه نیاز به نقدینگی در روزهای باقیمانده تا پایان سال باعث شده تا بازار سهام با حجم پایین معاملات روبه‌رو باشد.


کد مطلب: 163046

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/163046/تقویت-۸-واحدی-شاخص-کل-بورس-تهران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com