کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک آهنگساز ایرانی اسکار تئاتر را گرفت

فارس , 21 خرداد 1397 ساعت 14:13

حزب الله :
جمشید شریفی آهنگساز ایرانی جایزه تونی در بخش «بهترین ارکستراسیون موسیقی نمایش موزیکال» را برای نمایش موزیکال «بازدید گروه» دریافت کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جمشید شریفی آهنگساز ایرانی جایزه تونی در بخش «بهترین ارکستراسیون موسیقی نمایش موزیکال» را برای نمایش موزیکال «بازدید گروه» دریافت کرد.
 
به گزارش هالیوود ریپورتر، نمایش «هری پاتر» در شب اعلام جوایز تئاتر «تونی» چند جایزه از جمله «بهترین نمایش» را نصیب خود کرد. امسال اجرای برنامه در سالن «رادیو موزیک هال» نیویورک به عهده «سارا بَریِلز» و «جاش گروبِن» بود و با حال و هوای کمدی به سویی بردند که خاطره «کِوین اسپِیسی» که اجرای سال گذشته این مراسم را برعهده داشت بازآفرینی نشود. اسپیسی پس از آن با اتهامات متعدد جنسی جدی مواجه شد و از صحنه اجرا و هنرپیشگی به نوعی پایین کشیده شد.
 
در این مراسم «هری پاتر: کودک نفرین‌شده» موفق به کسب جایزه «بهترین نمایش» و «بازدید گروه» نیز به عنوان «بهترین نمایش موزیکال» اعلام شد.
 
جایزه «بهترین نمایش احیا شده» به «فرشته‌ها در آمریکا» که به بحران ایدز در ایالات متحده می‌پردازد، رسید. این نمایشنامه که ۳ جایزه کسب کرد، حدودا ۲۵ سال پس از روی صحنه رفتن نمایشنامه اصلی «فرشته‌ها در آمریکا» که در سال ۱۹۹۳ جوایز «تونی» را درو کرده بود توانست در سه بخش برنده شود.
 
با وجود ایکه خیلی‌ها انتظار داشتند نمایش «بانوی اول من» یا «چرخ‌فلک راجرز و همرستین» جایزه «بهترین احیای یک نمایشنامه موزیکال» را کسب کنند، نمایش «روزگاری در این جزیره» این جایزه را ازآن خود کرد.
 
مراسم دیشب همچون مراسمی ازین دست بی حاشیه نبود و بسیاری از گروه‌ها پیام خود را رساندند چه گروه‌های مخالف آزادی سلاح در آمریکا و گروه‌های مخالف قانون مهاجرتی ترامپ و از همه قابل توجه‌تر حضور و سخنرانی «رابرت دنیرو» بود هنگامیکه می‌خواست اجرایی از «بروس اسپرینگستین» را معرفی کند بی مقدمه گفت"لعنت بر ترامپ! " و همین سخن دنیرو باعث تشویق تمامی حاضرین در مراسم شد.
 
«تونی کوشنر» نویسنده نمایشنامه «فرشته‌ها در آمریکا» هم در سخنان خود از مردم خواست در انتخابات میان‌دوره ماه نوامبر رای بدهند و گفت:"۲۱ هفته برای نجات دموکراسی و مرمت سیاره‌مان فرصت داریم".
 
اندرو گارفیلد کبرای بازی در نقش اصلی نمایشنامه «فرشته‌ها در آمریکا» موفق به کسب جایزه «بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد» شد.
 
گلندا جکسون جایزه «بهترین هنرپیشه نقش اول زن» برای بازی در نمایش «سه زن قدبلند» را به خود اختصاص داد.
 
لیندا مندز جایزه «بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن» به «لیندا مندز» برای بازی در نمایش «چرخ‌فلک راجرز و همرستین» رسید.
 
«آریل ساچل» نیز برای نقش‌آفرینی در نمایش «بازدید گروه» موفق به کسب جایزه «بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد» شد.
 
بزرگ‌ترین برنده مراسم دیشب نمایش «هری پاتر» بود که موفق شد ۶ جایزه تونی را ازآن خود کند. این نمایش با بودجه ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری، گران‌قیمت‌ترین نمایش تاریخ است البته قیمت بالای بلیت‌های این نمایش همچون نمایش موفق «همیلتون» آن را نایاب کرده و قطعا موفق به بازگرداندن این بودجه که برای یک نمایش هنگفت محسوب می‌شود را خواهد داشت.
 
این نمایش جوایزه «بهترین نمایش» «بهترین کارگردانی» (جاناتان تیفانی) «بهترین طراحی لباس» (کاترینا لیندسِی) «بهترین طراحی صحنه» (کریستین جونز) «بهترین طراحی نور» (نیِل آستِن) و «بهترین طراحی صدا» (گَرِت فرای) برای یک نمایش را ازآن خود کرد.
 
نمایش موزیکال «بازدید گروه» هم از برندگان پرجایزه دیشب بود که جوایز «بهترین نمایش موزیکال» «بهترین کارگردانی موزیکال» «بهترین طراحی لباس» «بهترین طراحی صحنه» و «بهترین طراحی صدا» را برای یک نمایش موزیکال به دست آورد.
 
جایزه «بهترین ارکستراسیون موسیقی نمایش موزیکال» نیز برای همین نمایش موزیکال «بازدید گروه» بود که به جمشید شریفی آهنگساز ایرانی ساکن آمریکا رسید.


کد مطلب: 170624

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170624/یک-آهنگساز-ایرانی-اسکار-تئاتر-گرفت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com