کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه:

ادعای دخالت مسکو در مسمومیت «سکریپال» تحریک‌آمیز است

مهر , 22 اسفند 1396 ساعت 12:45

حزب الله :
وزارت خارجه روسیه و سفارت این کشور در واشنگتن، ادعای آمریکا و انگلیس مبنی بر دخالت مسکو در مسمومیت جاسوس سابق روس را بی اساس و تحریک‌آمیز توصیف کردند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای اتهامات آمریکا و انگلیس مبنی بر دخالت مسکو در ماجرای مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس سابق و دوجانبه روس و دختر ۳۳ ساله وی را رد کرد.
 
در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: اتهامات بی‌اساس علیه روسیه همچنان ادامه دارد و از روز دوشنبه هم یک داستان دروغین دیگر سر زبان‌ها افتاده است.
 
درهمین‌حال، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز بحث و جدل پارلمان انگلیس پیرامون این موضوع را به نمایش سیرک تشبیه کرد و گفت لندن بر مبنای اقدامات تحریک‌آمیز، سیاه‌نمایی جدیدی را آغاز کرده است. وی همچنین از لندن خواست تا شواهد صحت ادعای خود را علنی کند.
 
گفتنی است «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه با ادعای اینکه روسیه «به احتمال بسیار» مسئول بیماری و شرایط جسمانی وخیم سرگئی سکریپال و دخترش به دلیل استفاده از یک ماده شیمیایی سمی است، به مقامات مسکو دو روز مهلت داد تا در این باره توضیح دهند.
 
از سوی دیگر، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن با این ارزیابی مقامات انگلیس موافق است.


کد مطلب: 164685

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/164685/ادعای-دخالت-مسکو-مسمومیت-سکریپال-تحریک-آمیز

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com