کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسمومیت ۲ نوجوان در اصفهان با مصرف قارچ‌های سمی

تسنیم , 3 خرداد 1397 ساعت 15:03

حزب الله :
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در آخرین ساعات روز گذشته مسمومیت دو نوجوان دختر و پسر روستایی در پی مصرف قارچ‌های سمی به اتاق فرمان فوریتهای پزشکی اعلام شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،غفور راستین با اشاره به مسمومیت دو نوجوان روستایی اظهار داشت: در آخرین ساعات روز گذشته مسمومیت یک پسر 13 ساله و یک دختر 15 ساله از اهالی روستای دره ساری بر اثر مصرف قارچ سمی به مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گزارش شد.
 
وی ادامه داد: بلافاصله پس اعلام این گزارش یک واحد اورژانس پیش‌ بیمارستانی به محل اعزام شد و مسمومان نوجوان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه برای ادامه روند درمانی به درمانگاه بویین و میاندشت منتقل شدند.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان پیرامون علت این حادثه تصریح کرد: این دو نوجوان به مصرف قارچ‌هایی که دایی آنها از کوه‌های منطقه جمع‌آوری کرده پرداخته بودند که در این راستا پس از آن دچار درد در ناحیه شکم، تهوع و استفراغ شدید و ضعف و بی‌حالی شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسمومان تنها قارچ های کوچک مصرف کردند و خوشبختانه قارچ‌های بزرگ را مورد استفاده قرار نداده‌اند، این در حالی است که مسمومان پس از رگ گیری و کنترل علائم حیاتی توسط تکنسین‌های اورژانس 115 و انتقال به درمانگاه میاندشت، به مدت دو ساعت در درمانگاه تحت درمان بودند و سپس ترخیص شدند.


کد مطلب: 169409

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/169409/مسمومیت-۲-نوجوان-اصفهان-مصرف-قارچ-های-سمی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com