کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ هواپیما حامل کمک‌های استان البرز به خوزستان رسید

تسنیم , 24 فروردين 1398 ساعت 12:32

حزب الله:
استاندار البرز با بیان اینکه ۵ هواپیما حامل کمک‌های استان البرز به خوزستان رسیده است، گفت: مجموعه دستگاه‌های مختلف استان البرز با ۳۷۰ نفر نیروی متخصص و با همه توان و ظرفیت به خوزستان آمدند تا به مردم سیل‌زده خدمت‌رسانی کنند.



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عزیزالله شهبازی با بیان اینکه سیل در خوزستان خسارت‌های بسیاری برجای گذاشته است، اظهار داشت: پس از دستور وزیر کشور مبنی بر حضور استان البرز برای کم‌رسانی به سیل زدگان خوزستان، در همان روز به شکل سازمان یافته جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز را تشکیل داده و برای کمک رسانی به مردم برنامه‌ریزی کردیم.
 
وی افزود: در نخستین اقدام پنج سورتی پرواز که 3 فروند هواپیمای c130 ارتش بود و یک سورتی پرواز بوئینگ 707 ارتش بود و یک بوئینگ 747 را که صد تن اجناس مختلف مانند لوازم شوینده و بهداشتی، پتو، چادر مسافرتی، روغن و سایر آذوقه مورد نیاز بود از فرودگاه پیام استان البرز به فرودگاه اهواز ارسال شد.
 
استاندار البرز ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای مستقل در خوزستان مستقر هستند و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نیز از استان البرز در حوزه‌های امدادی‌ فعالیت می‌کنند. 
 
    بیشتر بخوانید
 
        جان ایران، جان افغانستان/ امدادرسانی رزمنده‌های فاطمیون در مناطق سیل‌زده+ عکس
 
        انجام بیش از 1000 پرواز امدادی از طریق فرودگاه گرگان
 
        231 سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی لرستان به مناطق سیل‌زده انجام شد
 
شهبازی تصریح کرد: معاون عمرانی استانداری البرز به همراه تیمی که در حال حاضر به حدود 370 نفر می‌رسد وارد استان خوزستان شدند و تجهیزات و چندین دستگاه بلدوزر، لودر و امکانات محلی اجاره شده را بکارگیری کردند.
 
وی افزود: در حال حاضر بیش از 12 دستگاه ماشین آلات سنگین از طریق راه آهن جمهوری اسلامی بارگیری شدند و به دلیل اینکه بخش هایی از مسیر راه آهن قطع شده این خودرو‌ها را با کمر‌شکن‌ها به منطقه شهرستان باوی منتقل می‌کنند.
 
استاندار البرز با بیان اینکه این استانداری فعلا معین شهرستان باوی است گفت: درباره طبخ غذا نیز آماری حدود 3500 تا 5000 پرس غذا در روز طبخ و توزیع می‌شود. همچنین در حال حاضر امکانات فراوانی در محل کمپ استان البرز وجود دارد و همان طور که استاندار خوزستان اعلام کند آن‌ها را توزیع می‌کنیم. 
 
وی درخصوص شهرستان باوی بیان داشت: شهرستان دارای سه شهر، 110 روستا دارد و جمعیت بالای 130 هزار نفر است که اگر ترمیم سیل بند توسط استان البرز انجام نمی‌شد شهر 40 هزار نفری شیبان قطعا با مخاطرات جدی مواجه میشداغ و زیر آب می‌رفت.‌ اکنون استان البرز منتظر این است که هر‌گونه اقلام مورد نیاز با به استان ارسال کند و آن‌گونه که استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان باوی اعلام کنند کار توزیع آنها را انجام دهد.
 
شهبازی با تاکید بر اینکه استاندار خوزستان هر نقطه دیگری از استان را صلاح بدانند ما حاضر به خدمت‌رسانی به مردم آن نقطه هستیم گفت: هر اقدامی در بخش خدماتی نیاز باشد در خدمت مردم خوزستان هستیم و تا زمانی که آقای رحمانی فضلی اعلام کند و تشخیص دهد در خوزستان می‌مانیم.
 
استاندار البرز در خصوص ایجاد کمپ‌هایی در شهرستان باوی، عنوان کرد: در حال حاضر 3 کمپ بزرگ با ظرفیت 500 چادر احداث شده و آماده پذیرایی از سیل زدگان است.


کد مطلب: 194195

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194195/۵-هواپیما-حامل-کمک-های-استان-البرز-خوزستان-رسید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com