کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفع شدیدترین حملات «النصره» در ماه‌های اخیر به شهرک‌های «فوعه و کفریا»

فارس , 21 خرداد 1397 ساعت 14:12

حزب الله :
عناصر تروریستی جبهه النصره به همراه دو گروه دیگر روز گذشته شدیدترین حملات را به شهرک‌های فوعه و کفریا انجام دادند که کمیته‌های مردمی و ساکنان این مناطق، این حملات را دفع کردند.



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک گروه از تروریستهای جبهه النصره روز گذشته به شهرکهای شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در شمال ادلب سوریه حمله کردند.
 
روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد که کمیته‌های مردمی با همکاری ساکنان این مناطق، حمله مذکور را ناکام گذاشتند.
 
این منابع تأکید کردند که کمیته‌های مردمی به شدت با تروریستهایی که از محورهای «بنش، رام حمدان و الصواغیة» به اطراف فوعه و کفریا نفوذ کرده بودند، درگیر شدند.
 
این کمیته‌ها به همراه ساکنان موفق شدند شمار زیادی از این تروریستها را از پای درآوردند و شماری از آنان نیز از این منطقه فرار کردند.
این حملات، شدیدترین حملاتی بود که طی چند ماه گذشته تروریستها به فوعه و کفریا انجام دادند.
 
به گزارش الوطن، ساکنان فوعه و کفریا ترکیه را در پی حملات تروریستها مسئول دانسته و تأکید کردند که آنکارا در تلاش است مردم این منطقه را از آن اخراج کند.
 
این حملات در دو مرحله و با همکاری تروریستهای «کتیبة التوحید والجهاد» -که بیشتر عناصر آن اُزبک هستند- و «تجمع سرایا داریا» انجام گرفت.
جنگنده‌های سوری نیز به شدت مواضع تروریستها را در بنش، رام حمدان و «بروما» هدف قرار دادند که در واقع پاسخی به تلاش مکرر آنان برای نفوذ به سمت فوعه و کفریا بود.
 
فوعه و کفریا از فروردین ماه سال 1394 توسط تروریستها محاصره شده و به صورت روزانه حمله‌هایی بدان صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 170623

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170623/دفع-شدیدترین-حملات-النصره-ماه-های-اخیر-شهرک-های-فوعه-کفریا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com