کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط‌ونشان فاضلاب برای رودخانه کرج

مهر , 2 ارديبهشت 1397 ساعت 14:04

حزب الله :
فاضلاب برخی مناطق شهری به رودخانه حفاظت‌شده کرج که منبع مهم تأمین آب شرب است سرازیر می‌شود و این مسئله باعث انتقاد به شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رودخانه حفاظت‌شده کرج منبع مهم تأمین آب شرب تهران و کرج است، اما این منبع خدادادی که جان می‌بخشد هر از چند گاهی به دلیل بی‌احتیاطی ساکنان مجاور رودخانه اعم از مراکز خدماتی- پذیرایی، روستاییان و ساکنان باغ ویلاها آلوده می‌شود، آلودگی‌های از قبیل تخلیه نفت، گازوئیل و یا سپتیک‌های فاضلاب، به‌طوری‌که حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز چندی پیش‌گفته بود؛ رهاسازی سپتیک‌های فاضلاب در این رودخانه تبدیل به معضلی برای محیط زیست شده است.
 
عباس زارع عضو شورای شهر کرج نیز یکشنبه هفته گذشته یعنی بیست و ششم فروردین‌ماه در صحن علنی شورا نسبت به سرازیر شدن فاضلاب منطقه اسلام‌آباد و خیابان برغان به داخل رودخانه کرج انتقاد کرد و از شهرداری و اداره آب و فاضلاب استان خواست نسبت به ساماندهی فاضلاب‌های شهری اقدام کنند.
 
زارع با تأکید بر اینکه عمده فاضلاب منطقه اسلام‌آباد کرج و خیابان برغان به‌وسیله یک لوله به رودخانه کرج سرازیر می‌شود که وضعیت بسیار وحشتناکی را به وجود آورده است، گفت: این وضعیت غیربهداشتی در هسته مرکزی کرج به وجود آمده که باید موردتوجه واقع شود زیرا خطر بیماری در کمین شهروندان است.
 
زارع تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی مدیریت شهری ساماندهی آب‌های سطحی و یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان ساماندهی فاضلاب‌های شهری است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.
 
جاری شدن فاضلاب‌های شهری در کوچه‌های منطقه اسلام‌آباد و سایر مناطق باید از سوی شهرداری  کرج ساماندهی شود زیرا خطرات بهداشتی زیادی را به دنبال دارد
وی اضافه کرد: جاری شدن فاضلاب‌های شهری در کوچه‌های منطقه اسلام‌آباد و سایر مناطق باید از سوی مدیریت شهری مورد ساماندهی قرار گیرد زیرا خطرات بهداشتی زیادی را به دنبال دارد.
 
عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: شهرداری کرج با مشارکت شرکت آب و فاضلاب نسبت به ساماندهی وضعیت فاضلاب‌های شهری اقدام کند.
 
زارع با اشاره به اینکه وجود چنین مشکلاتی در کلان‌شهر کرج جای تأسف دارد، گفت: ساماندهی فاضلاب‌های شهری باید در اولویت باشد.
 
اما حمیدرضا لشکری در خصوص مخاطرات زیست‌محیطی که می‌تواند دامن‌گیر رودخانه شود به‌ویژه در خصوص انتقاد عضو شورای شهر در خصوص سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه کرج به خبرنگار مهر گفت: سرریز شدن فاضلاب شهری به رودخانه کرج مربوط به کانالی است که ۱۵ سال پیش توسط شهرداری ساخته و به روان آب‌های سطحی منطقه بازمی‌گردد.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز بابیان اینکه در حال حاضر در صورت بسته شدن منهول اگوی شهری، سرریز آن به‌صورت موردی وارد کانال می‌شود، افزود: دراین‌باره موضوع به آبفای شهری و مرجع قضایی منعکس‌شده است.
 
در حال حاضر چهار رستوران در جاده چالوس به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز و مابقی در دستور کار قرار دارند
وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت فاضلاب واحدهای پذیرایی واقع در جاده چالوس، بیان کرد: بایستی واحدهای پذیرایی به تانکر ذخیره فاضلاب مجهز و فاضلاب از طریق این تانکرها حمل شود، در حال حاضر چهار رستوران به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز و مابقی هم در دستور کار قرار دارند.
 
لشکری با اعلام اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی تعدادی از واحدهای پذیرایی باید تخریب شوند، در خصوص وضعیت سلامت آب رودخانه کرج، گفت: ایستگاه‌های آنلاین سنجش آلودگی آب بر روی رودخانه (سه ایستگاه) آلودگی بالاتر از استاندارد نشان نمی‌دهند.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص آلودگی نفتی که هر از چند گاهی رودخانه کرج را تحت تأثیر قرار می‌داد، گفت: از سال گذشته با همکاری شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و امور منابع آب؛ تعهدنامه‌هایی تهیه و موارد لازم به کسانی که فرآورده نفتی را تحویل می‌گیرند، ابلاغ می‌شود.
 
لشکری تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های مدیریت آبگیر بیلقان آلودگی نفتی شش‌ماهه دوم سال ۹۶ نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.


کد مطلب: 166826

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/166826/خط-ونشان-فاضلاب-رودخانه-کرج

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com