کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمالوندی:

برای احیا فردو برنامه‌ای داریم که در صورت خروج برجام اعلام می شود

مهر , 20 خرداد 1397 ساعت 14:10

حزب الله :
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تا زمانی که در برجام باشیم فردو به همین شکل باقی می ماند اما اگر قرار باشد خارج شویم برنامه هایی داریم که اعلام می کنیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای حادثه تروریستی مجلس در مدرسه عالی شهید مطهری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های دشمنان برای انجام اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی اظهارداشت: به نظر می رسد کثیف ترین کار ممکن این است که به روش های ناجوانمردانه برای رسیدن به اهدافشان متوصل شوند. برخی از این تروریست ها به صورت مسخ شده و بدون اختیار دست به اقدامات تروریستی می زنند و بازیچه دست ابرقدرتها هستند.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در شرایطی قرار دارد که به راحتی می تواند از خودش دفاع کند، کما اینکه حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی هم بلافاصله پاسخ قاطعی داده شد.
 
کمالوندی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در دنیا این قبیل حرکات توسط تمام کشورها محکوم شود و سازوکارهایی برای محدودکردن و جلوگیری از تقسیم تروریست ها به خوب و بد اتخاذ شود.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در پی فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب برای فراهم کردن زمینه غنی سازی اورانیوم تا ۱۹۰ هزار سو گفت: ۱۹۰ هزار سو حداقل نیاز ما در غنی سازی صنعتی است که پاسخ یک نیروگاه و راکتورهای تحقیقاتی ما را می دهد.
 
کمالوندی با بیان اینکه در این رابطه کارهای مختلفی انجام شده است، اظهارداشت: بخش هایی از این اقدامات اطلاع رسانی شده که مهمترین آن ایجاد سالن مونتاژ سانتریفیوژ بوده است که بخشی از آن اخیراً در گفتگوی ویژه خبری اعلام شد و این ظرفیت وجود دارد که در فاصله ای کمتر از یک سال به ظرفیت مورد نیاز برسیم. در عین حال ما بر اساس دستورات کلی مقامات نظام اقدام می کنیم و فعلاً نظر حضرت آقا این است که در چارچوب برجام اقدام شود و اگر قرار شد از برجام خارج شویم، آن وقت ظرفیت های واقعی کشور را بعداً اعلام خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برنامه سازمان انرژی اتمی برای احیاء سایت فردو در چارچوب برجام چیست، اظهارداشت: تا زمانی که برجام باقی است، فردو هم به همین شکل می ماند البته اگر از برجام خارج شویم، برنامه هایی برای فردو خواهیم داشت.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام مذاکره با چینی ها برای بازطراحی راکتور آب سنگین اراک گفت: تیم مذاکره کننده ۲ روز پیش برگشتند؛ در این مذاکرات در خصوص مسائلی همچون طراحی راکتور، سوخت آن و نیز روند ساخت صحبت کرده اند. مراحل طراحی مفهومی این راکتور در حال اتمام است و الان در مرحله تفصیلی هستیم که این موضوع هم پیچیدگی هایی دارد و اینطور نیست که همه کار به چینی ها سپرده شود، خودمان طراحی می کنیم و آنها اجرا می کنند.
 
کمالوندی افزود: در حال حاضر منتظریم تا نتیجه طراحی تفصیلی را دریافت کنیم و پس از آن وارد مرحله ساخت قطعات و تجهیزات بشویم که راجع به این هم مذاکره شده و در هفته آینده هم مذاکره خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شعار دادن عده ای علیه رئیس سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: آقای دکتر صالحی خیلی بزرگتر از این حرفها است که این مسائل به ایشان آسیبی بزند. من با ایشان صحبت کردم و گفتم اجازه بدهید که من جواب این مطلب را در رسانه ها بگویم، ایشان اجازه نداد و گفت نادانی یک عده را نباید به کل مردم تعمیم داد اما به هر حال این جای گلایه دارد و همه از جمله رسانه ها باید درصدد جلوگیری از این روند و تقبیح آن باشند.


کد مطلب: 170533

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170533/احیا-فردو-برنامه-ای-داریم-صورت-خروج-برجام-اعلام-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com