کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام سابق سیا:

هدف آمریکا از تحریم، ناراضی کردن مردم ایران است/ ایرانی‌ها زیر بار حرف زور نمی‌روند

باشگاه خبرنگاران جوان , 20 تير 1397 ساعت 12:34

حزب الله :
فیلیپ جرالدی، افسر اطلاعاتی سابق سیا، هدف از تحریم‌های دولت ترامپ را فشار بر مردم ایران برای ایجاد ناآرامی در این کشور عنوان کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک مقام سابق سیا در یادداشتی ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، هدف از تحریم‌های دولت ترامپ را افزایش فشار بر مردم ایران برای برپایی تظاهرات علیه دولت عنوان کرد.
 
فیلیپ جرالدی در این یادداشت آورده است:
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اصرار دارد که اقدامی علیه مردم ایران انجام نمی‌دهد و تنها با آنچه وی "فعالیت‌های خطرناک دولت ایران" می‌نامد، مخالف است اما عملکرد او از ابتدای حضور در کاخ سفید خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. واضح است که هدف او (ترامپ) فشار آوردن به مردم ایران است تا آنها را مجبور کند علیه حکومت دست به اعتراض بزنند و در نهایت کاری را انجام دهند که نام دیگر آن "تغییر نظام" است. اگر «رودی جولیانی» را به عنوان فرد مورد اعتماد ترامپ قبول داریم، باید بپذیریم که کاخ سفید در حال حاضر متعهد به تغییر حکومت در ایران است. او اخیرا در همایش مجاهدین خلق (منافقین) در پاریس که پول خوبی بابت حضور در تجمعات آنها دریافت می‌کند، گفت پایان جمهوری اسلامی نزدیک است.
 
ترامپ و مشاوران نزدیکش از جمله جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید)، مایک پمپئو (وزیر خارجه)، نیکی هیلی (سفیر آمریکا در سازمان ملل) و استفان میلر (مشاور ارشد دولت) به پیروی از پروژه خیالی نئوکان‌ها و محافل حامی اسرائیل در واشنگتن، رویای انتقال قدرت سریع در ایران را دارند اما آنها اغلب از طریق تهدید و تحریم که دستاوردی جز تنبیه کردن مردم ایران ندارد، درگیر "تاکتیک‌های اشتباهی" می‌شوند که در نهایت به تقویت حمایت مردمی از دولت می‌انجامد.
 
بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل برای ناآرام کردن ایران
 
افسر اطلاعاتی سابق سیا در ادامه یادداشت خود آورده است: کاخ سفید به نظر از این حقیقت آگاه نیست که ایران نه عراق است و نه لیبی. این کشور یک هویت ملی قوی و تاریخی دارد که باعث می‌شود در برابر قلدری و زورگویی قدرتهای خارجی از جمله "رهبر جهان آزاد" (ایالات متحده) مقاومت کند. با این حال، نومحافظه‌کاران و حامیان اسرائیل که کنترل ترامپ را در دست گرفته‌اند، همچنان "دکمه‌های اشتباه" را فشار می‌دهند و به دنبال افزایش تحریم‌ها و تشدید آنها هستند به این امید که این تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج کرده و در نهایت، مردم را به تعداد زیاد به خیابان‌ها بکشاند.
 
چنین رویکردی باعث شده است آنها نه تنها نهادهایی مانند سپاه پاسداران بلکه نهادهایی که به ارائه خدمات اجتماعی می‌پردازند را نیز هدف تحریم قرار دهند. دو سازمانی که اخیرا به شدت مورد حمله نئوکان‌ها و متحدان آنها قرار گرفته‌اند، "ستاد اجرایی فرمان امام" و مجموعه تحت حمایت آن به نام "بنیاد برکت" است. ماموریت این دو نهاد کمک به خانواده‌های نیازمند در ایران و انجام سایر فعالیت‌های خیریه در این کشور است اما نئوکان‌ها از آنها به عنوان دو نهاد اقتصادی که توسط حکومت ایران کنترل می‌شوند، یاد می‌کنند.
 
نئوکان‌ها و در راس آنها، مارک دوبویتس، مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD)، اصرار دارند که باید این دو نهاد را برای کاهش منابع مالی حکومت ایران تحریم کرد اما واقعیت این است که "ستاد اجرایی فرمان امام" در پروژه‌های اجتماعی بزرگی در زمینه کاهش فقر در روستاها، توانمند ساختن زنان، ساخت خانه و مدرسه و همچنین تامین مراقبت‌های بهداشتی مشارکت دارد و از این رو، تحریم آن و سایر نهادهای مشابه، تنها به ایجاد ناامنی غذایی و محدودیت در ارائه داروهای حیاتی به نیازمندان منجر می‌شود.


کد مطلب: 172937

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/172937/هدف-آمریکا-تحریم-ناراضی-کردن-مردم-ایران-ایرانی-ها-زیر-بار-حرف-زور-نمی-روند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com