کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر نیرو با اشاره به مصرف ۵۸ هزارمگاواتی؛

مصرف برق در کشور باید به ۵۲ هزار مگاوات برسد/کنترل مصرف در ادارات

مهر , 21 تير 1397 ساعت 13:28

حزب الله :
وزیر نیرو با بیان اینکه مصرف برق در کشور به بیش از ۵۸ هزار مگاوات رسیده است، خواستار کاهش مصرف به کمتر از ۵۲ هزار مگاوات شد.


  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا اردکانیان ظهر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت نصیرلوی گرمی در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به تداوم گرما مصرف برق در کشور ۵۸ هزار مگاوات را رد کرده است که این میزان مصرف از ظرفیت تولید بسیار بالا است.
 
وی میزان تولید برق را ۵۲ هزار مگاوات برشمرد و یادآور شد: میزان مصرف و تولید چهار تا شش هزار مگاوات تفاوت دارد و این یکی از دلایل خاموشی های اعمال شده در کشور است.
 
وزیر نیرو با تاکید بر لزوم کاهش ۱۰ درصدی مصرف از سوی مشترکان و شهروندان بیان داشت: شیوه مصرف انرژی با نارسایی‌های عمده ای در کشور روبرو بوده و لازم مصرف انرژی بویژه در بحث برق و آب اصلاح شود.
 
وی با بیان اینکه امسال یکی از خشک‌ترین سال‌های نیم قرن اخیر را تجربه می‌کنیم، متذکر شد: البته این فقط شامل ایران نمی شود بلکه تمام دنیا با خشکسالی و کم‌آبی دست به گریبان هستند.
 
اردکانیان ادامه داد: در این شرایط باید با شرایط اقلیمی کم آبی و محدودیت منابع زیست محیطی سازگار شویم و در این راستا ضروری است اصلاح الگوی مصرف را در پیش بگیریم.
 
وی صرفه‌جویی و تغییر الگوی مصرف در کنار توسعه پایدار را راهکار مهم در بحث انرژی برشمرد و افزود: در راستای تغییر الگوی مصرف کنترل مصرف در ادارات را با تغییر ساعات کاری آغاز کردیم و تلاش می کنیم برخی بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها در مصرف برق در ادارات کاهش یابد.
 
وزیر نیرو با اشاره به طرح ها و بسته های تشویقی در حوزه صنایع و کشاورزی با هدف اصلاح الگوی مصرف یادآور شد: تمام این برنامه ها برای مدیریت مصرف اعمال می شود، البته تاثیرگذاری آن در گرو مشارکت عمومی بوده و باید شهروندان همکاری مناسبی داشته باشند.
 
وی همچنین به تبادل انرژی ایران با کشور جمهوری آذربایجان اشاره کرد و بیان داشت: ما با کشورهای همسایه در زمینه برق و انرژی همکاری های خوبی داریم و در زمان نیاز کمبودهای همدیگر را رفع می کنیم.
 
وزیر نیرو به منظور بازدید از پروژه های ملی در دست اجرای حوزه آب و بررسی مشکلات این طرح ها به استان اردبیل سفر کرده است.
 
بهره برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت نصیرلو گرمی، بازدید از سد عمارت گرمی و احمد بیگلو مشگین شهر، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی، تشکیل جلسات با مقامات استانی و وزارتی و دیدار با امام جمعه از دیگر برنامه های وزیر نیرو طی امروز و فردا است


کد مطلب: 173035

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/173035/مصرف-برق-کشور-باید-۵۲-هزار-مگاوات-برسد-کنترل-ادارات

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com