کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان ملل تحقیق درباره سرنوشت «جمال خاشقجی» را خواستار شد

مهر , 16 مهر 1397 ساعت 9:58

حزب الله :
گزارشگر ویژه آزادی بیان سازمان ملل متحد اجرای تحقیقات مستقل و بین المللی برای روشن شدن سرنوشت جمال خاشقجی فعال منتقد سعودی را خواستار شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «دیوید کی» گزارشگر ویژه آزادی بیان سازمان ملل متحد بامداد دوشنبه اجرای تحقیقات مستقل و بین المللی برای روشن شدن سرنوشت جمال خاشقجی فعال منتقد سعودی را خواستار شد.
 
«دیوید کی» در واکنش به ناپدید شدن و کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول گفت: باید تحقیقاتی مستقل و بین المللی در این زمینه آغاز شود.
 
وی افزود: اگر قتل خاشقجی تایید شود کمیته آزادی بیان سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواهد خواست که از طریق برخی مکانیزم های مستقل برای مجازات و پیگرد عاملان این عملیات، اقداماتی را صورت دهند.
 
گزارشگر ویژه آزادی بیان سازمان ملل متحد در عین حال اظهار داشت که اطمینان دارد جامعه جهانی به آسانی از کنار این موضوع نخواهد گذشت.
 
گفتنی است که گزارش‌های اولیه پلیس ترکیه حاکی است که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود داخل کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شده است.
 
یکی از این منابع آگاه گفت: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است. ما معتقدیم این قتل با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است».


کد مطلب: 179976

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/179976/سازمان-ملل-تحقیق-درباره-سرنوشت-جمال-خاشقجی-خواستار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com