کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای نگهبان بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده عمل می‌کند

تسنیم , 20 تير 1397 ساعت 14:36

حزب الله :
سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه رویکرد این شورا بی طرفی و رعایت مر قانون است، گفت: شورای نگهبان بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده عمل می کند و اگر کسی بر خلاف این رویه عمل کند از مجموعه ما نیست.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید رضا نورالهی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان پیش از ظهر امروز  در دفتر شورای نگهبان کرج برگزار شد، اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس قانون وظایف و تکالیفی بر عهده دارد.
 
وی افزود:  فعالیت‌های دفاتر نظارت انتخابات استانی و شهرستانی در پشتیبانی از هئیت های نظارت است و به کارگیری شبکه نظارت بر امر انتخابات از کارهای شورای نگهبان است.
 
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز
با بیان اینکه موضوع نظارت استصوابی شورای نگهبان در سایر کشورها  به اشکال مختلف وجود دارد،بیان کرد: این شورا تحت عناوین مختلف در دیگر کشورها در حال فعالیت است و عملا نظارت استصوابی در آنجا وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه برخی عوامل داخلی و خارجی نظارت استصوابی شورای نگهبان را به دلایل مختلف زیر سوال می برند،عنوان کرد: در تمام کشورها دادگاه قانون اساسی و شورای قانون اساسی فصلالخطاب بوده و لازم الاجرا است.
 
نورالهی با بیان اینکه موضوع رد صلاحیت یا عدم احراز برای افکار عمومی روشن شود،گفت: عدم احراز،تایید و رد صلاحیت عناوینی است که در  بین افراد جامعه مطرح می شود  و عدم احراز با رد صلاحیت متفاوت است و  ممکن است فردی به دلیل اینکه آدرس درستی از محل سکونت خود ارائه نداده باشد و عدم احراز شود و این موضوع با کسی که دارای پرونده و محکومیت قضایی است متفاوت است.
 
سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه رویکرد این شورا بی طرفی و رعایت مر قانون است،تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده عمل می کند و اگر کسی بر خلاف این رویه عمل کند از مجموعه ما نیست.
 
نورالهی با بیان اینکه رویکرد همه دفاتر نظارت و بازرسی در سطح استان البرز تعامل با همه دستگاه ها و اصحاب رسانه است،عنوان کرد: دفاتر شهرستانی در استان نیز در راستای اصل بی طرفی و مر قانون عمل می کنند.
 
وی با بیان اینکه در مورد صلاحیت افراد و داوطلبان، شورای نگهبان بر اساس مستندات و مدارک تصمیم گیری میکند، عنوان کرد: اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان در سراسر استانها از همه اقشار هستند و این مشارکت نشان دهنده و ضامن سلامت انتخابات است.
 
نورالهی ادامه داد: برای اعضا و شبکه نظارت دفاتر بازرسی، نظارت آموزش های تخصصی در استان البرز در نظر گرفته شده است تا اطلاعات و  دانش آنها در حوزه نظارت بازرسی شود.
 
نورالهی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی از 21 تا 28 تیرماه در استان البرز برگزار می شود،تصریح کرد: سخنرانی در خطبه های پیش از نمازجمعه در کرج و دیگر شهرهای اقماری،دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از جمله برنامه های این هفته در استان البرز است.


کد مطلب: 172955

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/172955/شورای-نگهبان-اساس-آنچه-قانون-مشخص-کرده-عمل-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com