کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای اولین بار در ایران؛

طرح مطالعاتی آبیاری هوشمند فضای سبز در کرج کلید خورد

مهر , 23 بهمن 1397 ساعت 14:36

حزب الله:
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز طرح مطالعاتی اولین آبیاری هوشمند فضای سبز کشور در کرج خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیمان بضاعتی پور با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز در شهر کرج، اظهار کرد: با گسترش فضای سبز در شهر کرج نیاز به تأمین منابع آب ضروری است به همین منظور و با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی مصرف در اولویت است.
 
وی بهره‌گیری از دانش ایرانی برای رسیدن با این مهم را ضروری خواند و گفت: طرح مطالعاتی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز کرج با همکاری و مشارکت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج آغازشده و در فاز نخست شیوه اجرای کار توسط پژوهشگران این دانشگاه موردبررسی قرارگرفته است.
 
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در خصوص ویژگی‌های این طرح مطالعاتی گفت: مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج توانسته دستگاه آبیاری هوشمند را رونمایی کند و در پی هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد پژوهشگران این دانشگاه با همکاری واحد آب سازمان، ظرفیت‌های موجود را سنجیده و مطالعات امکان اجرائی شدن آن را انجام دهند.
 
بضاعتی پور اضافه کرد: این دستگاه هوشمند می‌تواند مواردی چون ساعات آبیاری، رطوبت هوا، بهترین زمان آبیاری و شیوه صحیح اجرا را انجام و میزان هدر رفت آب و امکان پیش‌بینی نیازهای آتی را مقدور سازد.
 
وی همچنین به راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در پارک «مهر» و ایستگاه «همگام» اشاره کرد و گفت: کارشناسان واحد آب این سازمان پیشگام طرح‌های مدیریت مصرف آب از سنتی به نوین بوده و تاکنون اقدامات و مطالعات مطلوبی نسبت به جداسازی آبیاری شبکه فضای سبز از آب آشامیدنی صورت گرفته است


کد مطلب: 190180

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/190180/طرح-مطالعاتی-آبیاری-هوشمند-فضای-سبز-کرج-کلید-خورد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com