کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار مقام پیشین آمریکا

جنگ علیه ایران 15 برابر مخرب‎تر از جنگ عراق خواهد بود

18 بهمن 1396 ساعت 15:30

حزب الله :
مقام پیشین دولت آمریکا طی مطلبی هشدار داده به علت شرایط جغرافیایی و اجتماعی متفاوت ایران جنگ علیه این کشور پیامدهای بسیار بدتری از جنگ علیه کشور عراق دارد.



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تلفات جنگ علیه ایران 15 برابر بدتر از جنگ عراق خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، مقام پیشین دولت آمریکا با انتشار مقاله‌ای در نیویورک‌ تایمز هشدار داده جنگ با ایران 10 تا 15 بار بدتر از جنگ عراق خواهد بود.
 
«لاورنس ویکرسون»، رئیس دفتر «کالین پاول» در نوشته خود با اذعان به نقش خود در جمع‌آوری اسناد دروغین علیه کشور عراق و فضاسازی برای جنگ نوشته است که تحرکات اخیر نیکی هیلی و دیگر مقامات دولت آمریکا یادآور فضاسازی‎های کالین پاول، وزیر خارجه وقت برای حمله به عراق در سال 2003 است.
 
«ویکرسون» می‌نویسد: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل یک ماه پیش گفت که دولت آمریکا شواهد غیر‌قابل‌انکاری از نقض قطعنامه شورای امنیت در مورد برنامه موشکی توسط ایران را در اختیار دارد و در یمن نیز شواهد نشان می‌دهند که ایران تسلیحات در اختیار حوثی‎ها(انصارالله) قرار داده است. درست مانند کالین پاول، خانم هیلی برای اثبات ادعای خود به  تصاویر ماهواره‌ای و شواهد استناد کرد که تنها در اختیار نهادهای اطلاعاتی آمریکا قرار دارد؛ اطلاعات کالین پاول بعدا مشخص شد که ساختگی بوده‌اند.
 
این مقام ارشد پیشین دولت آمریکا در ادامه با تشریح بیشتر شباهت رویکرد دولت ترامپ با فضاسازی‎های دولت بوش برای حمله به عراق هشدار می‌دهد که از نظر هزینه و تلفات نیروهای آمریکایی، جنگ علیه ایران 10 تا 15 برابر بدتر از جنگ علیه کشور عراق است.
 
به نوشته «ویکرسون» کشور 80 میلیونی ایران با مناطق جغرافیایی دشوار و عمق استراتژیک گسترده چالشی به مراتب سخت‌تر از جنگ علیه عراق برای آمریکا است.


کد مطلب: 162082

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162082/جنگ-علیه-ایران-15-برابر-مخرب-تر-عراق-خواهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com