کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خلیلی اردکانی در بازدید از مسابقات ملی مهارت؛

اندیشه ها ارج نهاده شود مساله ای به نام فرار مغزها نخواهیم داشت

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 26 تير 1397 ساعت 11:02

حزب الله :
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت که اگر اندیشه های نو و سازنده ارج نهاده شوند مساله ای به نام فرار مغزها نخواهیم داشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدحسین خلیلی اردکانی در بازدید از هجدهمین مسابقات ملی مهارت در استان البرز، با بیان اینکه مشاهده رقابت سازنده جوانان نخبه و متفکر کشور غرور آفرین است و این عزیزان سنگ بنای توسعه پایدار ایران اسلامی به شمار می روند، اظهار کرد: چنانچه اندیشه های نو و افکار سازنده از سوی مسئولان ارج نهاده شود، دیگر مساله ای به نام فرار مغزها نخواهیم داشت.
 
به گفته این عضو شورا؛ برگزاری مسابقات ملی مهارت فرصت خوبی برای شناسایی نیروهای کار مستعد، نخبه و توانمند است و می تواند بسترساز اجرای طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی باشد.
 
وی افزود: کلانشهر کرج با مهاجرت بی رویه، جمعیت بالا و نرخ بالای بیکاری دست و پنجه نرم می کند و با توجه به جوانی جمعیت استان البرز شناسایی نیروهای مستعد، پویا و نخبه و استفاده از آنها در راستای کارآفرینی و آبادانی ضرورتی مهم به شمار می رود که برگزاری مسابقات ملی مهارت می تواند پلی برای رسیدن به همین هدف باشد، البته دیگر اقدامات آموزشی و ترویجی و حمایتی نیز باید مکمل این مهم قرار گیرند.
 
 
کرج از بنیانگذاران صنعت فنی و حرفه ای در کشور است
عضو اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کرج از بنیانگذاران صنعت فنی و حرفه ای در کشور به شمار می رود و آقای "فاتح" به عنوان یکی از پرچمداران این عرصه دهه ها قبل چندین کارخانه و مجموعه صنعتی را در این کلانشهر پایه گذاری و تاسیس کرده است، اضافه کرد: هنرِ ما این است که فاتح های جدید را شناسایی و به کشور معرفی کنیم تا با بهره گیری از استعدادهای جوان بتوانیم در بهبود نرخ اشتغال و حل مشکلات اقتصادی کشور نیز سهیم شویم.
 
این عضو شورا از وزارت کار تقاضا کرد با توجه به امکانات و شرایط مطلوبِ کرج در بحث فنی و حرفه ای، حمایت های لازم را برای انجام کارهای بزرگ و اجرای طرح های جهادی به عمل آورد. خلیلی در عین حال گفت که میزبانی از استعدادهای برتر و نیروهای کار خلاق در قالبِ "مسابقات ملی مهارت" سند افتخاری برای شهرمان محسوب می شود که باید از آن نهایت بهره را برد.
 
خلیلی اردکانی در پایان با تاکید بر اینکه استانداردهای فنی و حرفه ای در کرج باید قابل رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا باشد و مسیر دستیابی به این قله از مسیر شناسایی و حمایت از نیروهای کار مستعد و خلاق عبور می کند، خاطر نشان کرد: امروز بیکاری به بُغضی در گلوی خانوارها و جوانان تبدیل شده و همه را می آزارد و مشکلات اقتصادی و گرانی نیز چاشنی آن شده و در کنار حمایت از صنعت فنی و حرفه ای می توان مشاغل با درآمد بالا را برای جوانان ایجاد کرد و ما باید به سمت تجاری سازی و ثبت ایده های برتر حرکت کنیم.


کد مطلب: 173412

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/173412/اندیشه-ارج-نهاده-شود-مساله-نام-فرار-مغزها-نخواهیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com