کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف:

آمریکا و کارگزارانش گرفتار انتخاب‌های اشتباه خود شده‌اند

تسنیم , 29 بهمن 1396 ساعت 16:05

حزب الله :
وزیر خارجه ایران روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت شکست داعش به معنی از بین رفتن تفکر افراط‌گرایی نیست.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که شکست داعش به معنی این نیست که خطر افراط‌گرایی در منطقه کامل دفع شده است. 
 
ظریف گفت: «دلایل ریشه‌ای افراط‌گرایی، به ویژه تفکر حذف‌گرایی و نفرت‌پراکنی، کماکان ادامه دارند و ممکن است هر زمان دیگر در جای دیگر سر برآورند.»
 
وزیر خارجه ایران گفت قدرت‌های بزرگ و همدستان منطقه‌ای آنها انتخابات اشتباهی کرده‌اند و بعد ایران را بابت اشتباهات خودشان متهم کرده‌اند.
 
او گفت: «آمریکا و کارگزاران منطقه‌ایش گرفتار پیامدهای طبیعی انتخاب‌های اشتباه خودشان شده‌اند. اما آنها از این تریبون و تریبون‌های دیگر برای تشنج‌آفرینی درباره سیاست خارجی ایران و کتمان واقعیت‌های آن استفاده می‌کنند.»
 
ظریف اضافه کرد: «اما آیا  ایران آنها را مجبور کرده تمام این تصمیم‌های اشتباه را بگیرند.»
 
محمد جواد ظریف در ادامه گفت جمهوری اسلامی ایران خواستار یک منطقه قوی است و به دنبال دستیابی به هژمونی در منطقه نیست. او گفت دوران هژمونی گذشته است. 
 
وزیر خارجه ایران گفت که تهران بعد از جمع‌بندی توافق هسته‌ای با گروه 1+5 پیشنهاد تشکیل یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای را مطرح کرد. وی گفت: «آن پیشنهاد، گوش شنوایی نیافت، ولی هنوز روی میز است. می‌دانید چرا؟ چون این تنها راه جایگزین برای خروج از وضعیت اسفناکی است که در دهه‌های گذشته به آن دچار بوده‌ایم.»
 
 ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «ما معتقدیم، به شرطی که عربستان سعودی آماده ورود به گفت‌وگوی جدی را داشته باشد بین ما و عربستان هیچ بحرانی وجود ندارد. اما اگر نظر آنها این باشد که منافعشان با ارائه تصویری از تخاصم و رقابت‌ها فاجعه‌بار بهتر تأمین می‌شود- رقابتی که در حال باخت در آن هستند- راه متفاوتی را انتخاب کرده‌اند.»


کد مطلب: 162865

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162865/آمریکا-کارگزارانش-گرفتار-انتخاب-های-اشتباه-خود-شده-اند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com