کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست‌های ارزی دولت مناسب نیست/لزوم نظارت بر قیمت ها

مهر , 21 تير 1397 ساعت 15:27

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سیاست‌های ارزی دولت را نامناسب دانست و گفت: هر زمان که نرخ ارز ثابت می‌شود نرخ‌های بازاری هم شکل می‌گیرد.


 

 

 محمدرضا پور ابراهیمی، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان بیان کرد: سیاست‌های ارزی دولت مناسب نیست هر زمان که نرخ ارز ثابت می‌شود نرخ‌های بازاری هم شکل می‌گیرد.

وی افزود: دولت فکر کرد با کتمان بازار آزاد می‌شود شرایط را مدیریت کرد اما در واقعیت چنین چیزی نیست.

پور ابراهیمی گفت: در زمان شوک ارزی دو بازار تعریف می‌شود یکی بازار اولیه که شامل دارو، کالاهای اساسی و...  است و دیگری بازار ثانویه که عرضه و تقاضا برای افزایش صادرات است.

وی تصریح کرد: در اختیار گذاشتن دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در ازای کاهش واردات، افزایش آن را به دنبال داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سه ماهه نخست سال بیش از ۳۰ میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم در حالی که به طور میانگین واردات ۱۰ سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار بوده است.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت بازار سکه، لوازم خانگی و خودرو ناشی از تغییرات نرخ ارز در کشور است و در این شرایط دولت باید بر قیمت‌ها نظارت کند.

پور ابراهیمی از شکل گرفتن بازار ثانویه ارز خبر داد و افزود: امیدواریم که این موضوع به افزایش صادرات و کاهش واردات کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تامین کالاهای اساسی یکی از ضروریات و اولویت‌های استان است و مسئله قاچاق کالاهای اساسی به چالشی برای کشور تبدیل شده که مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی گفت: دشمن درصدد است اقداماتی ظرف چند ماه آینده انجام دهد از جمله این که فروش نفت خام را به حداقل برساند که این اقدامات برنامه‌ریزی شده و هوشمند هستند.

پور ابراهیمی یادآور شد: بانک‌مرکزی آمریکا برای کنترل وضعیت ایران ۲۰ کارشناس ارشد را به کار گرفته بود که اکنون آن‌ها را به ۳۲۰ کارشناس افزایش داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تریبون‌دارها باید جنگ اقتصادی روانی را مدیریت کنند ما نباید خودمان به جریان دشمن دامن بزنیم.

وی افزود: مسئولان ذیربط باید در صدد تعیین تکلیف مطالبات کشاورزان برآیند در حالی که بسیاری از بانک‌ها آن را اجرایی نکردند و در این رابطه ما موارد متعددی نامه دریافت کرده‌ایم.


کد مطلب: 173052

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/173052/سیاست-های-ارزی-دولت-مناسب-نیست-لزوم-نظارت-قیمت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com