کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عذرخواهی یک بازیگر بخاطر حمایت از «تروریست‌های اعدام‌ شده»

مجله مهر , 22 شهريور 1397 ساعت 15:27

حزب الله :
سه روز پس از آنکه آناهیتا همتی، در پستی عجیب از اعدام تروریست‌های عضو گروهک‌های معاند انتقاد کرد، در اینستاگرام خود عذرخواهی کرد. به این بهانه نگاهی داریم به کارنامه سه تروریست اعدام‌ شده.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،داستان از آنجا آغاز شد که آناهیتا همتی بازیگر ۴۵ ساله سینما و تلویزیون، با انتشار پستی عجیب در اینستاگرام خود، از اعدام سه تروریست وابسته به گروهک‌های معاند که علاوه بر ترور فرزند امام جمعه یکی از شهرهای کردنشین، به پاسگاه مرزی ایران نیز حمله کرده‌ بودند، انتقاد کرد!
 
این پست اینستاگرامی که به نظر می‌رسید از روی ناآگاهی منتشر شده است، به سرعت مورد توجه رسانه‌های وابسته به تروریست‌های کوموله، پژاک و دموکرات نیز قرار گرفت اما انتقادات بسیاری را در فضای مجازی متوجه خانم همتی کرد.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون که به اشتباه خود پی‌برده بود با پاک کردن مطلب عجولانه خود، دو پست عذرخواهی منتشر کرد. او در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشت: «هموطنان عزیزم، از اینکه با ندانم کاری، احساسات شما را جریحه دار کردم، متاسفم و ازتون معذرت میخوام. من هم مثل شما با اقدامات غیرانسانی و کارهای تروریستی مخالفم. جنایت و کشتار را هیچ عقل سلیمی نمیپذیرد و حق حیات، حق همه انسان هاست. در پایان از همه کسانی که در مرزهای کشور عزیزمون برای امنیت همه ایران خالصانه می کوشند، سپاسگزارم.»
 
برای آگاهی بیشتر خانم همتی و کسانی که درباره اجرای حکم قصاص این افراد ابهامی دارند، مروری کرده‌ایم به وضعیت پرونده این ۳ تروریست اعدام شده:
 
ترور فرزند ماموستای شهر مریوان و دو تن از همراهانش
 
دو تن از کسانی که سحرگاه ۱۷ شهریور ماه قصاص شدند، زانیار و لقمان مرادی نام داشتند که ۳ مورد اقدام تروریستی انجام داده بودند. آنها در یکی از عملیات‌های جنایتکارانه خود، شامگاه ۱۴ تیر سال ۸۸، سعدی شیرزادی – پسر ماموستا شیرزادی امام جمعه اهل سنت مریوان – را همراه دو پسر جوان دیگر به نام هادی و عبدالله،  با اسلحه کلاشینکف به رگبار بسته و بعد از این جنایت خونین، سوار بر موتورسیکلت از محل حادثه گریختند. با این وجود آنها با تلاش ویژه مأموران وزارت اطلاعات و با همکاری پلیس دستگیر شده و پس از محاکمه علنی و با حضور رسانه‌ها در دی ماه ۸۹ به اعدام محکوم شده بودند که با تایید روال قانون و تایید حکم آنها در دادگاه تجدیدنظر، قصاص شدند.
 
ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان به عنوان نماینده خانواده شکات و شهدا در جلسه دادگاه پس از قدردانی از دستگاه قضایی برای رسیدگی به این پرونده گفته بود که «پسرم و دو نفر دیگر روزه‌دار بودند. پسر من خادم مسجد بود و آن دو نیز کارگر ساده بودند. نمی‌دانم که آنها برای چه این کار را انجام دادند. »
 
لقمان مرادی پیش از اجرای این عملیات ترویستی، دارای دو فقره سابقه‌ی دستگیری در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ بوده و زانیار نیز یک فقره سابقه محکومیت به سه سال حبس بابت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داشته است. آنها در اعترافات خود اعلام کردند که اقدامات مجرمانه خود را به پیشنهاد فردی به نام «هلپاچ» که یک تبعه عراقی بود، با هدف دریافت بیست میلیون تومان پول و اعزام به یک کشور اروپایی انجام داده‌اند.
 
مورد عجیب رامین حسین‌پناهی و برادر تروریستش امجد
 
اما رامین حسین پناهی یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های تروریستی چندسال اخیر است. امجد حسین‌پناهی برادر او [که خودش در عملیات‌های تروریستی نقش داشته] به خارج از کشور گریخته در تلاش است تا همه اسناد و مدارکی که نشان می‌داد رامین حسین‌پناهی عضو گروه‌های ترویستی بوده را انکار کند. این در حالی است که برخی کاربران فضای مجازی از اینکه حتی «یک تصویر بدون اسلحه از رامین حسین پناهی» وجود ندارد شگفت‌زده شده‌اند!
 
امجد حسین پناهی که در حال حاضر در آلمان پناهنده شده است، در اواخر سال ۸۷ در عملیات تروریستی در روستای قروچای حوالی سنندج یک دختر ۱۴ ساله به نام سمیرا را ترور کرده بود.
 
رامین حسین پناهی که در سال‌های ۸۵ و ۸۶ دو بار بازداشت و دستگیر شده بود، در اواخر سال ۹۳ بصورت غیر قانونی از کشور خارج و به برادرش در گروهک کوموله پیوست. او پس از گذراندن دوره های ضدامنیتی در قالب یک تیم نظامی برای انجام اقدامات تروریستی و ترور شهروندان در تیر ماه ۱۳۹۶ به داخل کشور بازگشت اما در درگیری با نیروهای نظامی سه نفر از همراهان رامین حسین پناهی (به نام‌های: صباح، حامد و بهزاد) کشته شد و رامین نیز دستگیر می‌شود.
 
هنگام دستگیری، رامین حسین‌پناهی مسلح به اسلحه کلاشنیکف، اسلحه کمری و نارنجک بوده و در تحقیقات نیز اقرار به ورورد مسلحانه و درگیری با مرزبانان جمهوری اسلامی کرده بود.


کد مطلب: 178174

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/178174/عذرخواهی-یک-بازیگر-بخاطر-حمایت-تروریست-های-اعدام-شده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com