کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنج «دزدی بزرگ» توپ طلا!

تابناک , 16 آذر 1396 ساعت 15:42

حزب الله :
در تاریخ جایزه توپ طلا مواردی بوده که این عنوان به بازیکنانی که شایستگی‌شان را نداشتند داده شده است. آس عنوان "دزدی‌های بزرگ" را برای این موارد برگزیده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در تاریخ جایزه توپ طلا مواردی بوده که این عنوان به بازیکنانی که شایستگی‌شان را نداشتند داده شده است. آس عنوان "دزدی‌های بزرگ" را برای این موارد برگزیده است.
به‌ گزارش آس، تا ساعاتی دیگر برنده توپ طلا توسط فرانس فوتبال اعلام می‌شود. کریستیانو رونالدو صاحب این جایزه خواهد شد. مهاجم رئال مادرید برای دومین سال پیاپی با توجه به عملکرد خود و تیمش به این عنوان دست پیدا می‌کند و شایسته کسب این جایزه است. با این حال در طول تاریخ بازیکنانی بودند که در نهایت شگفتی صاحب توپ طلا شدند و به فوتبالیست‌هایی که شایسته دریافت آن بودند این جایزه داده نشده است. در ادامه‌ به پنج "دزدی بزرگ توپ طلا" اشاره می‌شود.
 
ماتیاس سامر ۱۹۹۶
 
شاید بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ این جایزه برنده شدن هافبک آلمانی بود. نبود ستارگان بزرگ در آن سال و قهرمانی تیم آلمان در یورو ۱۹۹۶ باعث شد این عنوان به سامر برسد.
 
مایکل اوون ۲۰۰۱
 
لیورپول در آن سال توانست پنج جام فتح کند اما هیچ یک از این عناوین خیلی مهم نبودند. انتخاب اوون به عنوان برنده توپ طلا به شدت با انتقادات ‌اسپانیایی‌ها رو به رو شد چون رائول گونسالس در رئال مادرید بهترین فصل خود را پشت سر گذاشت اما در نتایج نهایی آرا در رتبه دوم قرار گرفت.
 
آندری شوچنکو ۲۰۰۴
 
تیری آنری در آن سال عملکرد فوق‌العاده‌ای در آرسنال داشت اما از نظر فرانس فوتبال کافی نبود. شوچنکو به لطف قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان اروپا برنده توپ طلا شد.
 
فابیو کاناوارو ۲۰۰۶
 
بازیکن ایتالیایی آخرین مدافعی بود که توانست صاحب این جایزه شود. او نقش کلیدی در قهرمانی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان داشت اما دیگر بازیکنان ایتالیایی مانند جان‌لوئیجی بوفون شایستگی بیشتری در کسب این عنوان داشتند.
 
لیونل مسی ۲۰۱۰
 
توپ طلا این سال در عین ناباوری به مهاجم آرژانتینی رسید. او هرگز فکر نمی‌کرد با توجه به قهرمانی ‌اسپانیا در جام جهانی برنده توپ طلا شود. آندرس اینیستا که گل قهرمانی لاروخا را در فینال به ثمر رساند شایستگی کسب این جایزه را داشت و پس از او، ژاوی ارناندس (هافبک ‌اسپانیایی) می‌توانست برنده آن شود.
 
به جز این دزدی‌ها، بازیکنانی هم بودند که با وجود نامزد شدن برای کسب این جایزه در عین شایستگی هرگز به عنوان برنده معرفی نشدند. در ادامه‌ به ۱۱ بازیکن تاریخی این فهرست اشاره می‌شود.
 
دروازه‌بان: ایکر کاسیاس، بوفون
 
مدافع: کافو، پائولو مالدینی، فرانکو بارزی، روبرتو کارلوس
 
هافبک: ژاوی، اینیستا، لادیسلاو کوبالا
 
مهاجم:رائول گونسالس، تیری آنری و فرانس پوشکاش


کد مطلب: 156989

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/156989/پنج-دزدی-بزرگ-توپ-طلا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com