کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش مستمریِ مدال‎آوران

مهر , 26 ارديبهشت 1397 ساعت 11:30

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از افزایش میزان مستمریِ مستمری بگیران این صندوق خبر داد و اینکه پرداختی های جدید از تیرماه آغاز می‎شود.


محمد خرم با تأکید بر اینکه ارائه خدمات به جامعه ورزش در هر یک از گروه‌های هفت‌گانه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تعریف خود را دارد، گفت: این خدمات از پرداخت مستمری ماهیانه به مدال‌آوران مسابقات مختلف آغاز می‌شود و تا ارائه تسهیلات به اعضای گروه ۷ که متشکل از علاقه‌مندان به ورزش هستند، ادامه دارد. اعضای گروه ۷ دربرگیرنده تمام افرادی می‌شود که به نوعی با جامعه ورزش مرتبط هستند، می‌توانند تماشاگرانی باشند که به استادیوم می‌روند و حتی اصحاب رسانه.

وی با تأکید بر اینکه مدال‌آوران تمام رویدادهای بین‌المللی از بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی گرفته تا المپیک، پارا المپیک و مسابقات جهانی در قالب گروه‌های اول و دوم از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش مستمری دریافت می‌کنند، به انتقاد برخی از ورزشکاران در رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: روز گذشته یکی از ورزشکاران معلول صحبت‌هایی را مطرح کرده بود و من بلافاصله خواستار پرونده این ورزشکار در صندوق شدم تا در مورد وضعیت وی بررسی لازم را انجام دهم. این ورزشکار از صندوق مستمری ماهیانه می‌گیرد، اما تاکنون درخواست دیگری از صندوق نداشته است. طبیعی است که ورزشکاران باید درخواست‌های خود را به صورت رسمی به صندوق اعلام کنند تا بررسی شده و به آنها پاسخ داده شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در پاسخ به این پرسش که «مشکل بسیاری از ورزشکاران مسئله اشتغال است، آیا این صندوق در این زمینه هم می‌تواند کمک‌حال آنها باشد؟»، گفت: صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش هیچ مسئولیتی در قبال ایجاد اشتغال برای ورزشکاران ندارد. ما برای پرداخت مستمری، وام و بسیاری از تسهیلات دیگر به ورزشکاران اقدام می‌کنیم، اما در این زمینه مسئولیتی متوجه ما نیست.

وی در این رابطه ادامه داد: البته مجلس در رابطه با استخدام مدال‌آوران بازی‌های آسیایی المپیک و جهانی مصوبه‌ای دارد و این وزارت ورزش و جوانان است که باید در این زمینه اقدام کند.

خرم همچنین با اشاره به اینکه امسال بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر سال به واسطه برگزاری رویدادهای مختلف و عملکردی که نمایندگان ایران در آنها دارند، جمعیتی از مدال‌آوران به اعضای گروه اول و دوم صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اضافه می‌شوند؛ بنابراین میزان ارائه مستمری از طرف صندوق و ورزشکارانی که از آن بهره‌مند می‌شوند، هر سال و حتی بعضاً ماه به ماه تغییر می‌کند، اما در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ نفر از صندوق مستمری‌بگیر هستند.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش با بیان اینکه ۲۵۰ هزار تومان و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حداقل و حداکثر پرداختی به اعضای صندوق است، گفت: طی دوره مدیریت سلطانی‌فر در وزارت ورزش، دو بار میزان مستمریِ مستمری‌بگیران در صندوق افزایش پیدا کرده است و برای سومین بار قصد داریم این کار را انجام دهیم؛ این موضوع در هیأت مدیره مطرح می‌شود و به احتمال زیاد از تیرماه اجرایی خواهد شد.

وی همچنین با یادآوری اینکه نرم‌افزار جامع ورزش در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: با استفاده از این نرم‌افزار، بانک جامع اطلاعاتی از ورزش و ورزشکاران در اختیار خواهیم داشت که به واسطه آن، شناسایی اعضای جامعه ورزش و حتی اماکن ورزشی بسیار تسهیل خواهد شد. با در اختیار داشتن این بانک اطلاعاتی، دقیقاً می‌دانیم هر فرد چه پیشینه‌ای در ورزش دارد یا اینکه نزدیکترین مکان ورزشی برای افراد مختلف کجاست.

به گفته خرم، تکمیل بانک اطلاعاتی ورزش بر حسب ضرورتی که دارد، تا ۶ الی ۱۲ ماه دیگر نهایی می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مستمری‌بگیران این صندوق کارت ملی ورزش در اختیار دارند، تصریح کرد: تصمیم داریم برای دیگر اعضای صندوق در سایر گروه‌ها نیز این کارت را صادر کنیم.


کد مطلب: 168689

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/168689/افزایش-مستمری-مدال-آوران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com