کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات صلح یمن/ توافق تبادل اسراء

مهر , 15 آذر 1397 ساعت 15:31

حزب الله :
مذاکرات صلح سوئد میان طرفهای یمنی در حالی در استکهلم آغاز شد که فرستاده ویژه سازمان ملل از دستیابی به توافق میان آنها در خصوص تبادل اسیران خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در کنفرانس خبری خود در سوئد گفت: هیچ مسأله ای در یمن بدون گوش دادن به سخنان تمام طرفها حل نخواهد شد. اجرای گفتگوها به روند سیاسی حرکت داده و آن را به سمت توافق صلح سوق می دهد.
 
وی افزود: قحطی و وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن زنگ خطر را در این کشور به صدا در می آورد. من امضای توافق تبادل اسیران را اعلام می کنم و این مسأله باعث تقویت وحدت میان یمنی ها می شود. کاهش خشونت در یمن دستیابی به راه کار مسالمت آمیز را تسهیل می بخشد. روندی که امروزه شاهد آن هستیم بیانگر از سر گیری روند سیاسی بعد از توقف ۲ ساله آن است.
 
وزیر خارجه سوئد نیز تاکید کرد: از تمام طرفهای یمنی می خواهیم گفتگوهای خود را زیر نظر سازمان ملل پیش ببرند. امیدهای زیادی به نتایج گفتگوهای یمنی یمنی در سوئد وجود دارد. باید برای توقف اوضاع تأسف بار یمن تلاش کرد.
 
درخواست هیأت وابسته به منصور هادی برای خروج انصارالله از الحدیده
 
هیأت شرکت کننده در مذاکرات صلح سوئد از سوی دولت مستعفی یمن و «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری این کشور در جریان این مذاکرات اعلام کرد که ارتش و نیروهای مردمی این کشور باید به صورت کامل از الحدیده خارج شوند.
 
 این در حالیست که پیشتر محمد عبدالسلام رئیس هیأت انصار الله یمن که در این مذاکرات شرکت می کند اعلام کرده بود که انصارالله دست خود را برای تحقق صلح و پایان دادن به جنگ در این کشور دراز می کند.
 
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در پست توئیتری خود نوشت: اگر در جریان مذاکرات سوئد فرودگاه صنعاء در برابر ملت یمن باز نشود من از شورای سیاسی و دولت می خواهیم که این فرودگاه را در برابر تمام پروازها ببندد.
 
مذاکرات صلح سوئد با حضور هیأت های وابسته به دو طرف در استکهلم برای دست یابی به یک توافق میان آنها برگزار میشود.


کد مطلب: 184716

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/184716/آخرین-جزئیات-مربوط-مذاکرات-صلح-یمن-توافق-تبادل-اسراء

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com