کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پول‌ساز ترین بازیگران ایرانی در سال ۹۶

تابناک , 21 اسفند 1396 ساعت 15:45

حزب الله :
با رسیدن به روزهای پایانی سال و آغاز اکران فیلم های نوروزی پرونده سینمای ایران در سال 96 بسته خواهد شد تا بتوان آمارهایی از بهترین ها و بدترین های سینما در سالی که گذشت ارائه داد.


 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با رسیدن به روزهای پایانی سال و آغاز اکران فیلم های نوروزی پرونده سینمای ایران در سال 96 بسته خواهد شد تا بتوان آمارهایی از بهترین ها و بدترین های سینما در سالی که گذشت ارائه داد.
 
سهم سینمای جدی ایران همچون سالهای گذشته سهم اندکی از گیشه بوده و همین نکته عاملی شده تا اکثر تهیه کنندگان و کارگردانان سینما به سمت آثار کمدی بروند تا با خیال راحت گیشه را تضمین شده بدانند.
 
از میان ده فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 96 تنها سه فیلم و آن هم در رتبه های هشتم تا دهم از میان آثار جدی قرار گرفته اند و سایر آثار در رتبه های بالا را نمایندگان سینمای کمدی در اختیار دارند.
 
در این میان در بین آثار کمدی پرفروش سال 96 بازیگرانی حضور دارند که شاید یک تنه بار فروش آن را به دوش می کشند. بازیگرانی که به پولسازهای سینما معروفند و حضورشان در هر فیلمی می تواند تضمینی برای گیشه موفق آن اثر باشد.
 
به همین مناسبت میزان به معرفی و بررسی فعالیت سه بازیگر مرد پولساز سینمای ایران در سال 96 پرداخته است.
 

 
حمید فرخ نژاد بازیگر توانند سینمای ایران که امسال فیلم جنجالی و متفاوت "لاتاری" به کارگردانی "محمدحسین مهدویان" را در گیشه داشت در صدر پولسازترین بازیگران سینما در سال 96 قرار گرفته است.
 
هر چند دو فیلمی که فرخ نژاد در آنها به ایفای نقش پرداخته رتبه های سوم و چهارم گیشه بعد از "نهنگ عنبر 2" و "آینه بغل" را در اختیار دارند اما مجموع فروش آنها باعث شده تا فرخ نژاد در صدر پولسازهای سینما قرار گیرد.
 
دو فیلم "خوب بد جلف" به کارگردانی "پیمان قاسمخانی" و "گشت 2" کاری از سعید سهیلی زاده در مجموع به فروشی معادل 36 میلیارد تومان دست یافته اند که این در نوع خود برای فرخ نژاد رکوردی فوق العاده به حساب می آید.
 

 
رضا عطاران
 
رضا عطاران به عنوان بازیگری پولساز در سینمای ایران خود را ثابت کرده و سال گذشته با فیلم "من سالوادور نیستم" توانست رتبه دوم پرفروش های سینما را از آن خود کند و امسال نیز با فیلم "نهنگ عنبر 2" بار دیگر رتبه دوم را به دست آورده است.
 
عطاران توانسته با فیلم منوچهر هادی به فروشی نزدیک به 21 میلیارد تومان دست پیدا کند و بر همین اساس فیلمش رتبه اول پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را به دست آورده است.
 
عطاران به احتمال فراوان در سال 97 نیز یکی از گزینه های اصلی پرفروش ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است. وی امسال فیلم سینمایی "مصادره" ساخته "مهران احمدی" را آستانه اکران نوروزی می بیند. فیلمی که به احتمال فراوان می تواند رکوردها را جابجا کند.
 

 
محمدرضا گلزار
 
محمدرضا گلزار بازیگر و خواننده سینمای ایران امسال هم توانست جا پای خود را به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای ایران محکم کند. وی که سال گذشته با فیلم "سلام بمبئی" توانست رتبه سوم گیشه سینمای ایران را از آن خود کند امسال نیز با یک فیلم در میان پولسازهای سینمای ایران قرار گرفت.
 
گلزار امسال با فیلم جدید "منوچهر هادی" به نام "آینه بغل" به فروشی فوق العاده و بالای 20 میلیارد تومان دست یافت تا به عنوان سومین بازیگر پرفروش سال سینمای ایران شناخته شود.
 
وی برای سال آینده هنوز فیلمی را آماده تولید ندارد و این روزها مشغول فیلمبرداری سریال "ساخت ایران 2" است. سریالی که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود تا بار دیگر وموفقیت سریال "عاشقانه" را برای گلزار به همراه داشته باشد.


کد مطلب: 164619

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/164619/پول-ساز-ترین-بازیگران-ایرانی-سال-۹۶

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com