کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت های فرهنگی شهرداری کرج در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 23 بهمن 1396 ساعت 10:15

حزب الله :
شهرداری کرج در ایام الله دهه فجر مانند سال های گذشته به منظور برگزاری هرچه با شکوه تر راهپیمایی عظیم 22 بهمن اقدامات مفید و ارزنده ای را انجام داد که رضایت شهروندان را به دنبال داشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آذین بندی و زیباسازی شهر با نصب بنر، ریسه های رنگی و پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنوان فجر فاطمی بصورت متحد الشکل که خود یک ابتکاری نو در ساماندهی تبلیغات میدانی بشمار می رفت و تصاویر مرتبط با پیروزی انقلاب در میادین و خیابان های اصلی مناطق گوناگون کرج از اقدامات شهرداری و شورای شهر در خصوص فرارسیدن دهه مبارک فجر بود.
 
جوان 30 ساله ای که به همراه همسرش در حال عبور از یکی از خیابان های اصلی شهر بود به خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: ما زمان پیروزی انقلاب حضور نداشتیم اما تزئینات زیبای شهر، جوانان را در حال و هوای آن زمان قرار می دهد.
 
رونمایی از مرکز رشد صنایع فرهنگی که کار مشترکی از شهرداری کرج و معاونت علم و فناوری و دانشگاه شریف است ، برگزاری مسابقه عکس فجر ویژه عکاسان خبری ، حضور در مساجد سطح شهر جهت پوشش خبری جشن ها، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از یادگاران فرهنگی انقلاب ، رونمایی از 100 عنوان کتاب ، افتتاح چند پارک و بوستان در کرج، احداث پد بالگرد و نیز ۳۹ پروژه شهری دیگر اشاره کرد.
 
همچنین نورافشانی شهر در شب 22 بهمن همزمان با سر دادن بانگ الله و اکبر، جلوه زیبایی به این کلان شهر داد و در روز 22 بهمن بیش از 12 غرفه از سوی شهرداری کرج در مسیر راهپیمایی 22 بهمن دایر شد که سازمان های مردم نهاد و ادارات تخصصی شهرداری در آن ها به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری پرداختند.
 
محمد، نوجوان 12 ساله ای که با شور وهیجان الله و اکبر می گفت، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، بیان کرد: با دیدن این نورباران زیبا و شنیدن بانگ الله اکبر همسایگان، میل و علاقه من به ادامه تکبیر بیش تر شده و دوست داشتم امروز در راهپیمایی شرکت کنم.
 
شایان ذکر است بیش از 20 هزار پرچم، بادکنک ، پوستر و بسته های فرهنگی با موضوع دهه فجر میان شرکت کنندگان در راهپیمایی توزیع شد. 
 
در مسیر راهپیمایی، ایستگاه شادمانه با اجرای برنامه های شاد فرهنگی برای کودکان، ایستگاه نقاشی همراه با جوایز ویژه و نیز ایستگاه ترافیک جهت آموزش نکات ترافیکی پذیرای کودکان کرجی بود.
 
مادری که به همراه فرزندش در غرفه نقاشی حضور داشت، ضمن تشکر از برپاکنندگان ایستگاه ها به خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: رسیدن به این غرفه، موجب شادی و هیجان فرزندم شده است و این امر، یکنواختی مسیر راهپیمایی را برای کودکان کاهش می دهد.
 
رصد آسمان و اجرای مسابقه در ایستگاه نجوم، تست رایگاه HIV، قند و فشار خون در ایستگاه سلامت نیز صورت گرفت.
لازم به ذکر است فعالیت هایی چون حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی جهت قرائت قرآن و همچنین تلاوت قرآن توسط کودکان و نوجوانان و دریافت هدیه در ایستگاه های قرآنی انجام شد. 
 
دختر 8 ساله ای که هدیه ای در دست داشت، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: از جایزه ام به خوبی مراقبت می کنم زیرا با قرائت سوره ای از قرآن آن را دریافت کردم و سعی می کنم از این پس، سوره های بیش تری را حفظ کنم.
 
ایستگاه ورزش و تندرستی نیز با حضور ورزشکاران شرکت کننده در راهپیمایی و رقابت در مسابقات دارت، فوتبال دستی، طناب کشی و مچ اندازی ، از دیگر غرفه های دایر در مسیر بود.
 
پسربچه ای که در حال تشویق پدرش در مسابقه طناب کشی بود به خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: پدرم ما را به راهپیمایی آورده تا جشن پیروزی انقلاب را از نزدیک ببینیم و اکنون با رسیدن به غرفه ورزش، علاقه بسیاری به شرکت در این مسابقه نشان داد و از ما خواست که صبر کنیم تا پس از اتمام مسابقه به مسیر راهپیمایی ادامه دهیم.
 
همزمان با جشن پیروزی انقلاب، فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری کرج در زمینه های ذکر شده، حضور در راهپیمایی 22 بهمن را برای شهروندان کرجی شیرین تر کرد.


کد مطلب: 162323

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162323/فعالیت-های-فرهنگی-شهرداری-کرج-مقابل-تهاجم-بیگانگان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com