کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چراغ گرمخانه‌های کرج روشن است!

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 27 آبان 1397 ساعت 10:16

تعبیر آدم‌ها از فصل‌ها عجیب و جالب است. برای یک نفر پاییز فصل عاشقی‌ است و برای دیگری فصل غم‌های خاکستری. زمستان برای یک نفر یادآور خواب زمین برای رویش دوباره است و برای دیگری زمان سکون، سکوت و سرمایی که انگار تمامی ندارد. حس آدم‌ها حتی در بهاری که فصل حرکت، بودن و شدن هم یکسان نیست.
تعبیر آدم‌ها از فصل‌ها عجیب و جالب است.


 برای یک نفر پاییز فصل عاشقی‌ است و برای دیگری فصل غم‌های خاکستری. زمستان برای یک نفر یادآور خواب زمین برای رویش دوباره است و برای دیگری زمان سکون، سکوت و سرمایی که انگار تمامی ندارد. حس آدم‌ها حتی در بهاری که فصل حرکت، بودن و شدن هم یکسان نیست.
 
باورتان نمی‌شود ولی وزش نسیم نرم و لطیف بهاری برای برخی دلگیرتر از سوز بی رحم زمستان است. بعضی‌ها از بوی گل دلشوره می‌گیرند و برخی با قدم زدن روی برف در سرمای بی پیر زمستان کیفشان کوک می‌شود. خلاصه این‌که هر کسی از گذر روزها، فصل‌ها و سال‌ها تعبیری دارد اما در گوشه و کنار این شهر کسانی هستند که در میان این تعابیر جورواجور گم شده‌اند.
 
کسانی که می‌خواهند فراموش کنند روزگار بودن را و غرق شوند در دود و تاریکی و تنهایی. کسانی‌که سقفی جز آسمان بالای سر ندارند و کل زندگیشان در بقچه ای کوچک خلاصه می‌شود. این حکایت کارتن خواب‌های شهر ماست. کسانی‌که زندگي با آن‌ها بد تا کرده و به حساب‌شان نمی آورد، آدم‌هایی که در میان سایه‌های گیج و گم شهر گم شده و کمتر دیده می‌شوند... 
 
این روزها اگر به گوشه و کنار پارک‌ها و زیرپل‌های شهر سری بزنیم، بی خانمانی را می بینیم که در خود مچاله شده و به هزار جان کندن شب را به صبح می‌رسانند. این افراد در این سرما، جز داشتن سرپناهی برای خواب و خوردن یک وعده غذای گرم آرزویی ندارند. آرزویی که تا چند سال قبل بعید و نشدنی به نظر می‌رسید بود ولی با راه اندازی گرمخانه‌های کرج دست یافتنی شده است...
 
 
کرج دو گرمخانه دارد
ناظر گرمخانه‌های شهرداری کرج می‌گوید: در حال حاضر شهرداری کرج در قالب یک گرمخانه مختص بانوان ( واقع در پارک شهید چمران) و یک گرمخانه مخصوص آقایان ( واقع در شاه عباسی) به کارتن خواب‌ها خدمات رسانی می‌کند.
 
جواد غلامی با اشاره به ظرفیت این گرمخانه‌ها ادامه می‌دهد: ظرفیت‌ این گرمخانه‌ها در مجموع 120 نفر (60 زن و 80 مرد)  است ولی در روزهای بحرانی مثل زمان بارندگی شدید افزایش می‌یابد.
 
وی با اشاره به ساعت فعالیت این مراکز اظهار می‌کند: ساعت کار این گرمخانه‌ها از ساعت پنج عصر تا هشت صبح است البته در زمانی که هوا بسیار سرد است، در طول روز نیز میزبان مددجویان هستیم.
 
وی  با اشاره به چگونگی فعالیت گرمخانه‌های کرج توضیح می‌دهد: گرمخانه بانوان به دلیل شرایط خاص مرجعه کنندگان در طول سال باز است ولی فعالیت گرمخانه مردان اغلب با شروع آخرین ماه پاییز آغاز می‌شود.
 
 
چرا گرمخانه مردان کرج تعطیل است؟
این مسئول ابراز می‌کند: در حال حاضر گرمخانه آقایان به دلیل انجام برخی تعمیرات از جمله اصلاح شبکه فاضلاب تعطیل است و پیش بینی می‌شود تا 30 آبان فعالیت خود را آغاز کند.
 
غلامی می‌گوید: قرارداد گرمخانه مردان به پایان رسیده بود و با تمدید مجدد آن آماده پذیرش مددجویانی هستیم که در فصل سرما جایی برای خواب ندارند.
 
وی با اشاره به امکاناتی که در اختیار مراجعه کنندگان گرمخانه‌های کرج قرار می‌گیرد، توضیح می‌دهد: یک وعده شام گرم، یک وعده صبحانه، لحاف و متکای تمیز، لباس زیر، لباس خواب و وسایل استحمام از جمله خدماتی است که به مراجعین داده می‌شود.
 
ناظر گرمخانه‌های شهرداری کرج وی ابراز می کند: بیشتر کارتن خواب‌هایی که به گرمخانه ها مراجعه می‌کنند به نوعی مشتری ثابت این مراکز حساب می‌شوند و هر یک لباس‌های فرم کد گذاری شده خود را دارند چون اگر غیر از این باشد احتمال انتقال بیماری‌های مختلف بین آن‌ها افزایش می باید.
 
 
کرج چهار گرمخانه کم دارد
این مسئول با اشاره به ضرورت افرایش تعداد گرمخانه های کرج ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط خاص جمعیتی و مهاجرپذیری بالای کرج باید سه‌گرمخانه 90 نفره یا چهار گرمخانه 75 نفر دیگر در کرج احداث شود.
 
وی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هزینه روزانه هر مراجعه کننده می‌گوید: هر کارتن خواب برای رفع نیازهای اولیه هر روز  بین 20 تا 27 هزار تومان هزینه دارد و این هزینه در مواقع بیماری و ... افزایش قابل توجهی دارد.
 
 
ضرورت اختصاص خودروی ویژه برای جمع آوری کارتن خواب‌های کرج
وی در ادامه به ضرورت اختصاص خودروی ویژه برای جمع آوری معتادان کارتن خواب شهر اشاره کرده و می‌گوید: در حال حاضر برای جمع اوری معتادان کارتن خواب ناچار به استفاده از خودروهای شخصی هستیم ولی با اختصاص خودروی ویژه  این روند با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود.
 
غلامی در پایان با اشاره به شرایط مناسب گرمخانه‌های کرج توضیح می‌دهد: خوشبختانه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات با کیفیت به مراجعه کنندگان گرمخانه های کرج اندیشیده شده و امیدواریم مددجویان زمستان امسال را با مکشلات کمتری سپری کنند.


کد مطلب: 183186

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/183186/چراغ-گرمخانه-های-کرج-روشن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com