کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکورد بی‌نظیر در فوتبال ایران:

برانکو به 90 رسید

ایلنا , 24 فروردين 1398 ساعت 10:52

حزب الله:
سرمربی کروات پرسپولیس به 90 پیروزی در این تیم دست یافته است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با پیروزی سه‌‌شنبه شب مقابل الاهلی، پیروزی‌های برانکو با پرسپولیس را به عدد 90 رساند. رکوردی که حضور او در تمامی رقابت‌های داخلی و بین‌المللی را شامل می‌شود که اگر بخواهیم آنها را بشماریم، اینگونه می‌شود:
 
لیگ برتر (70 پیروزی)
 
برانکو از شش بازی آخر در لیگ برتر چهاردهم روی نیمکت نشسته و تاکنون در 120 بازی در این رقابت‌ها مربیگری پرسپولیس را برعهده داشته است. او در لیگ برتر با نتایجی که کسب کرد، با میانگین بیش از 2 امتیاز در هر بازی به 70 پیروزی دست پیدا کرد.
 
لیگ قهرمانان (15 پیروزی)
 
برانکو در لیگ قهرمانان آسیا 14 بازی را با پیروزی به پایان رسانده است. این تعداد برد برای پرسپولیس و برانکو در حالی به ثبت رسید که او در 33 بازی در این رقابت‌ها به‌عنوان مربی پرسپولیس حضور داشته اما نسبت به بردهای او در مقایسه با آمار لیگ برتر، پایین است.
 
جام حذفی (4 پیروزی)
 
 جام حذفی ایران تنها رقابتی است که پرسپولیس برانکو در آن به موفقیت قابل ذکری دست پیدا نکرده اما در این فصل به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده و در این مرحله باید با سپاهان روبه‌رو شود. با وجودی که مربی 65 ساله کروات در جام حذفی و در جریان بازی‌ها هنوز متحمل شکستی نشده اما در دو فصل اول حضورش از این رقابت‌ها حذف شد. از 7 بازی پرسپولیس در جام حذفی، پروفسور در 4 بازی به برتری دست یافته که این بردها برابر تیم‌های نود ارومیه، نفت تهران، سپیدرود رشت و بادران تهران حاصل شده است.
 
سوپرجام (یک پیروزی)
 
در تنها دیداری که پرسپولیس در سوپرجام حضور داشت و مقابل نفت تهران بازی کرد، برانکو فاتح این دیدار و در واقع سوپرجام شد. البته پرسپولیس در این فصل هم یک پای سوپرجام بود که این دیدار به دلیل عدم حضور استقلال برگزار نشد (با حکم مراجع قضایی فدراسیون فوتبال، پرسپولیس قهرمان سوپرجام اعلام شد اما باشگاه استقلال به این رای اعتراض کرد و پرونده به دادگاه عالی ورزش فرستاده شده است). در مجموع برانکو در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، سوپرجام و جام حذفی ایران 161 بازی هدایت پرسپولیس را برعهده داشته که در 90 بازی، مرد فاتح میدان لقب گرفته است. در کارنامه کاری این مربی کروات در پرسپولیس تنها 25 باخت به ثبت رسیده است. در این 161 بازی، شاگردان برانکو 231 بار دروازه حریفان خود را باز کرده‌اند.


کد مطلب: 194175

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194175/برانکو-90-رسید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com