کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی سیلاب‌های اخیر کشور در مجلس

پزشکیان: جلوی کمک‌های مردم به سیل‌زدگان را نگیرید

ایسنا , 25 فروردين 1398 ساعت 12:16

حزب الله:
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواستار سازماندهی کمک‌های مردمی به سیل زدگان شد و گفت‌: نباید جلوی کمک های مردم گرفته شود.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسعود پزشکیان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولت و همه نیروها گفت‌: بارندگی نعمت خدا بوده و خیلی از مشکلات آبی کشور را حل کرده است، ولی سیلاب و تخریب‌ها هزینه سنگینی برای مردم به وجود آورده است.
 
وی با اشاره به تصویب قانون جدید مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی و ارجاع آن به شورای نگهبان، گفت‌: در این قانون شورای عالی به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شود.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بخش‌های مختلف کشور باید برای صیانت از جنگل‌ها و آبخیزداری، برنامه داشته باشند، افزود: وزارت نیرو هم باید در مورد لایروبی رودخانه‌ها، زهکشی، جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه و تکمیل سدها جدیت داشته باشد.
 
وی بر ضرورت تکمیل تجهیزات هواشناسی و آسیب دیدگان سیل تاکید کرد و در مورد تامین هزینه‌های آن گفت‌: در حال‌ حاضر که وضعیت حالت بحرانی و اورژانسی است همه می‌گویند که باید این هزینه‌ها تامین شود اما نباید این موضوع به فراموشی سپرده شود. من معتقدم بدون مشارکت و بسیج مردم و حرکت های جهادی این کار امکان پذیر نیست. وزارت کشور باید بسیج، خیریه‌ها، هیات های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد را بسیج کند.
 
پزشکیان بر ضرورت سازماندهی و مدیریت مشارکت مردمی تاکید و در این رابطه خاطرنشان کرد: سمن‌ها می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند نه دولت. اگر کسی می‌خواهد خودش پول ببرد و کاری انجام دهد نباید جلوی او را گرفت،‌ بلکه باید کمک های مردمی سازماندهی شود. در حال‌ حاضر گفته‌اند که پول به جمعیت هلال احمر و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) بدهیم، اما اگر کسی حاضر است کمک کند به او بگوییم که پول و تیمت را به فلان جا ببر و فلان کار را انجام بده. نباید مردم را از حضور در صحنه محروم کنیم.
 
وی با بیان این که بارندگی ها ممکن است موجب بروز حادثه شود، یادآور شد: نحوه پیشگیری باید به گونه‌ای باشد که با کمترین صدمه از این مشکلات عبور کنیم. من معتقدم مردم زور بیشتر از سیل را دارند و اگر ما پشتیبانی مردم را داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. امیدوارم که با همکاری، همدلی و مدیریت این تهدید به فرصت تبدیل شود.


کد مطلب: 194274

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194274/پزشکیان-جلوی-کمک-های-مردم-سیل-زدگان-نگیرید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com