کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۲۵ درصدی حق شغل معلمان دارای حق‌التدریس

تسنیم , 31 شهريور 1397 ساعت 15:45

حزب الله :
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی فوق‌العاده شغل معلمانی که ساعات حق‌التدریس دارند, گفت: در مقایسه با سال گذشته در تخصیص اعتبارات عملکرد ما ۱۳ درصد موفق‌تر بود.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید محمد بطحایی در نشست خبری به بهانه آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را تبریک می‌گویم به معلمانی که  با تمام سختی‌ها همچنان غیرتمندانه چراغ مدارس را روشن نگه می‌دارند و برای رشد دانش‌آموزان کشور تلاش می‌کنند.
 
وی افزود: 13 میلیون دانش‌آموز ایرانی و 450 هزار اتباع خارجی امسال به مدارس کشور می‌روند و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و تا به امروز 13 میلیون و 778 هزار ثبت‌نام قطعی کردند و 3 درصد دانش‌آموزان که عمدتا شاخه کاردانش یا اتباع غیرایرانی هستند همچنان ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند و اگر آنها را هم حساب کنیم امسال 14 میلیون دانش‌آموز داریم.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 483 هزار کلاس درس داریم که پیش بینی می‌کنیم به 498 هزار کلاس درس برسد و امسال در مقایسه با سال گذشته 16 هزار کلاس درس جدید داریم. همچنین تعداد مدارس دولتی 1100 واحد افزایش یافته است که علاوه بر آن 91 هزار و 723 مدرسه دولتی داریم. آمار دقیقی از مدارس غیردولتی نداریم و با تاخیر اعلام می‌شود اما در سال تحصیلی قبل 15 هزار و 355 مدرسه غیردولتی داشتیم.
 
بطحایی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته با وجود تمام تلاش‌ها برای جذب دانش‌آموز دوره ابتدایی 142 هزار بازمانده از تحصیل داشتیم اما توانستیم 31 هزار و 910 دانش‌آموز را در دوره ابتدایی جذب کردیم.
 
*جذب 5 هزار دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی
 
وی افزود: 5 هزار و 69 دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی را سال تحصیلی قبل در دبستان‌های کشور ثبت‌نام کردیم و نرخ تحت پوشش دوره ابتدایی بیش از 98 درصد شده است که رساندن آن به 100 انرژی و توان بیشتری را می‌خواهد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 5 هزار کلاس درس جدید را افتتاح کردیم که امروز به 8 هزار رسیده است و تا پایان سال 2 هزار کلاس دیگر هم اضافه می‌شود امسال از معدود سال‌هایی بود که اعتبارات ردیف‌های عمرانی در ماه‌های نخستین سال تخصیص یافت و توانستیم مدارس را به بهره برداری برسانیم البته در این زمینه خیران مدرسه‌ساز همراهی بسیاری دارند.
 
*فردا; افتتاح 59 مدرسه جدید توسط رئیس جمهور در کرمانشاه
 
بطحایی اضافه کرد: سال گذشته شاهد زلزله کرمانشاه بودیم که 78 مدرسه تخریب شد و امکان استفاده دانش‌آموزان وجود نداشت که از این تعداد 59 مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده شده است و فردا به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال 49 میلیارد تومان تجهیزات هنرستان‌ها را آماده کردیم و امسال هنرستان‌ها برای نخستین بار سه ساله می‌شوند که تجهیز آنها بسیار مهم بود و 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تا چند روز آینده 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی تخصیص می‌یابد.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اولین بار در طول تاسیس دانشگاه فرهنگیان, 34 هزار و 600 نفر مهر امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند و 15 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند و در مجموه 65 هزار و 600 دانشجو را مهر امسال در دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های آن خواهیم داشت.
 
*با توجه به گرانی کاغذ دانش‌آموزان در نگهداری کتاب‌های درسی تلاش کنند
 
بطحایی همچنین گفت: 140 میلیون جلد کتاب درسی توزیع شده است و امسال با استقرار پایه دوازدهم کتاب‌های نونگاشت پایان می‌یابد و تا سال 1400 کتاب جدیدی نداریم از بچه‌ها می‌خواهم در نگه داری کتاب‌ها تلاش کنند چون تامین کاغذ و هزینه‌های آن بسیار دشوار است و اگر به خوبی نگهداری شود سال آینده دانش‌آموزان دیگر می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
*تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش 13 درصد رشد داشت
 
وی عنوان کرد: 52 درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته که با توجه به تنگناهای خزانه عدد جالبی است و این به غیر از اعتباراتی است که از محل ردیف ها مثل پاداش پایان خدمت تخصیص یافته و امروز نسبت به همین روز در سال قبل در تخصیص اعتبارات 13 درصد عملکرد ما موفق تر بوده است و باعث شده مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم و از شرمندگی آنها دربیایم. مطالبات شال 96 که به 97 منتقل شده عبارتند حق التدریس شاعلان, 4 ماه حقوق خرید خدماتی ها و حق الزحمه امتحانات نهایی است.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: 32 مدرسه متخلف غیردولتی را که بیش از شهریه تعیین شده پول گرفته بودند ملکف به برگشت شهریه شدند و 17 مدرسه تذکر و در سه مدرسه مجبور به لغو امتیاز موسس شدیم و همکاران ما در مدارس غیردولتی اجحاف در حقوق مردم را تحمل نمی‌کنند و در مواردی که احساس کردند امکان تضییع حقوق خانواده‌ها وجود دارد, مجوز را لغو کردند.
 
*مشکل بازنشستگی معلمان با صندوق بازنشستگی حل شد
 
بطحایی ادامه داد: تعدادی از معلمان که سابقه حق‌التدریس داشتند برای بازنشستگی با صندوق بازنشستگی مشکل داشتند و سنوات را به نرخ امروز می‌خواست که گاهی مواقع فرد باید تا 20 میلیون پرداخت می‌کرد و همکاران ما در امور اداری 8 ماه دنبال حل مسئله بودند و با مساعدت صندوق بازنشستگی مشکل حل شد و این افراد که حدود 50 هزار نفر هستند به نرخ همان ایام باید مبلغ را پرداخت کنند.
 
وی تصریح کرد: از فردا بخشی از ساعت آموزش رسمی در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول در اختیار معلم قرار می‌گیرد و یک گام مهم است تا معلم به جای تدریس کتابی که به صورت متمرکز تهیه شده است, متناسب با نیازهای منطقه و دانش‌آموزان دو ساعت محتوا را طراحی و تدریس کند.
 
*افزایش 25 درصدی فوق‌العاده شغل معلمانی که ساعت حق‌التدریس دارند
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان رسمی که ساعت حق‌التدریس داشتند اگر تا 6 ساعت حق‌التدریس داشته باشند به فوق‌العاده شغل آنها 25 درصد اضافه می‌شود.
 
بطحایی اظهار کرد: امسال به جای 250 هزار دانش‌آموزی که در امتحانات مدارس سمپاد شرکت می‌کردند، 150 هزار نفر شرکت کردند و پذیرفته‌شدگان جزو گروهی بودند که هوش و استعداد واقعی داشتند و به صورت دوپینگی آماده نشده‌اند.


کد مطلب: 178641

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/178641/افزایش-۲۵-درصدی-حق-شغل-معلمان-دارای-حق-التدریس

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com