کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام سرطان بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور دارد؟

فارس , 20 خرداد 1397 ساعت 15:07

حزب الله :
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور داشته است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور داشته است.
 
پیام آزاده در ارتباط با آخرین آمار سرطان در کشور گفت: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مرتبط با آمار مبتلایان در سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام می‌شود.
 
دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت: ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است.
 
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است که این آمار در حد دنیا و حتی کمتر از برخی از کشور‌ها است.
 
آزاده گفت: با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و این مسئله از طرفی افزایش امید به زندگی را نشان می‌دهد واز طرفی به دلیل سالمندی آمار سرطان رو به افزایش است، گفت: فاکتور‌های خطر و مرگ و میر ناشی از این مسئله نیز بیشتر خواهد شد، ولی باید توجه داشت که اتفاقات خوبی هم در دنیا در حال رخ دادن است که می‌توان گفت: انقلابی در سرطان به شمار می‌رود.
 
دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ادامه داد: کشور ما در تولید داروی ضد سرطان، پرتودرمانی و جراحی سرطان در حال به دست آوردن موفقیت‌های زیادی بوده و این در حالی است که در گذشته این برنامه‌ها در حد کشور‌های توسعه‌یافته نبود.
 
آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، افزود: چندین دانشگاه تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتودرمانی ۱۰۰ دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده تا با خرید این دستگاه‌ها کمبود‌ها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.


کد مطلب: 170540

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170540/کدام-سرطان-بالاترین-آمار-مرگ-میر-کشور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com