کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقچی در صحن مجلس:

حق شرط های شورای عالی امنیت ملی برایCFT/راه خروج پیش‌بینی شده است

مهر , 20 خرداد 1397 ساعت 13:26

حزب الله :
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه منافع ملی کشورمان در پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم است، گفت: هیچ مشکلی از این ناحیه برای کشور ایجاد نخواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به عنوان نماینده دولت در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافته است، در دفاع از کلیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) اظهار داشت: امروز ما با دو تهدید بین‌المللی مواجهیم. نخستین تهدید تروریسم بین‌الملل است که از نظر سازمان ملل فقط چهار گروه شامل داعش، القاعده، طالبان و النصره به عنوان تروریست بین‌المللی شناخته می‌شود.
 
وی ادامه داد: باید با این نوع تروریسم مبارزه کنیم، کما اینکه در سوریه برای این قضیه خون داده‌ایم، اما با توجه به شبکه‌های بین‌المللی حامی این گروه‌های تروریستی، بدون پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها، امکان مقابله وجود ندارد.
 
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در داخل کشور نیز نظام بانکی ما حفره‌هایی دارد که منجر به تأمین مالی تروریسم می‌شود.
 
عراقچی افزود: بسیاری از کشورها از جمله روسیه، عراق و سوریه نیز به این کنوانسیون پیوسته‌اند تا در قالب یک ائتلاف بین‌المللی با تروریسم مبارزه کنند.
 
وی به دومین تهدید پیش‌روی جمهوری اسلامی یعنی تروریستی خواندن گروه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: دو سال است که در رابطه با این نوع تهدید و در خصوص این لایحه در شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و اطلاعات سپاه، بحث کارشناسی شده و نهایتاً شورای عالی امنیت ملی گواهی داده است که با حق شرط‌هایی که ما داریم، مشکلی ایجاد نخواهد شد و تمام سوءاستفاده‌های امنیتی پوشش داده خواهد شد.
 
معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: از ترس اینکه ممکن است در آینده گروه‌هایی مانند حزب‌الله را وارد تعریف تروریستی کنند، از الان فشارهای غیرضروری برای خودمان نپذیریم. در این کنوانسیون راه خروج هم پیش‌بینی شده و هیچ کشوری نمی‌تواند حق حاکمیتی جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد.
 
عراقچی عنوان کرد: با بازگشت تحریم‌های آمریکا، نباید تحریم‌های جدیدی را برای خودمان بخریم.
 
وی گفت: در این شرایط خطیر، منافع ملی کشور در جهت پیوستن به این کنوانسیون است.


کد مطلب: 170521

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170521/حق-شرط-های-شورای-عالی-امنیت-ملی-برایcft-راه-خروج-پیش-بینی-شده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com