کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حکم اعدام برای عامل جنایت فهرج کرمان/عکس

میزان , 10 خرداد 1396 ساعت 15:49

حزب الله :
رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عامل حادثه تلخ روستای جهان آباد فهرج خبر داد و گفت:متهم (ش. ن) بابت ارتکاب قتل عمد، به ده فقره قصاص نفس از نوع حلق آویز بر چوبه دار محکوم شده است.


 

 
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یدالله موحد از صدور حکم قصاص عامل حادثه تلخ روستای جهان آباد فهرج خبر داد و گفت:متهم (ش. ن) بابت ارتکاب قتل عمد، به ده فقره قصاص نفس محکوم شده است.

وی اظهار داشت:بزودی حکم به محکوم علیه ابلاغ می‌شود و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم به مرحله اجرا در خواهد آمد.
 حکم اعدام برای عامل جنایت فهرج کرمان

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در خصوص نحوه اجرای حکم نیز گفت: قاعدتا در زمان اجرای حکم و بنا به شرایط زمانی و مکانی، تصمیم در خصوص اجرای حکم چه در ملاء عام و یا در محل زندان باجلب نظر دادگاه گرفته خواهد شد
 
یدالله موحد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:محتویات پرونده حکایت از آن دارد در تاریخ ۲ دی ماه سال گذشته مقارن ساعت ۱۸: ۳۰ دقیقه فردی مسلح به سلاح جنگی کلاشینکف به منزل فردی به هویت (ک. د) واقع در روستای جهان آباد از توابع شهرستان فهرج یورش برده وبا تیراندازی به سمت افراد حاضر در منزل اقدام به قتل جمعا ده نفر (۸ زن و ۲ مرد) و ایراد جرح عمدی ۴ نفر دیگر (۳ زن ویک مرد) نموده است.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله اقدامات لازم برای دستگیری قاتل صادر شد، افزود: پس از این حادثه مامورین در صحنه حاضر و ضمن انعکاس مشاهدات خود و تایید آثار خون زیاد در محل یک خشاب خالی و تعدادی پوکه جمع آوری نموده اند ودر تحقیقات اولیه داماد خانواده به نام (ش. ن) به عنوان ضارب معرفی مورد تعقیب قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد:در تاریخ ۵ دی ماه ۹۵ متهم در شهرستان ایرانشهر شناسایی و با بکارگیری شگردهای پلیسی و در حالیکه مقاومت می‌کرده دستگیر و به دادسرای حوزه قضائی محل وقوع جرم اعزام می‌شود.
 
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:در ادامه با درخواست احاله و موافقت دیوانعالی کشور رسیدگی به موضوع به مراجع قضائی شهرستان کرمان محول وباصدور کیفرخواست در دادسرای عمومی وانقلاب کرمان پرونده جهت رسیدگی به شعبه اول کیفری یک کرمان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه علت وانگیزه اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است، عنوان کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی در خصوص وضعیت روحی و روانی متهم در حین ارتکاب جرم که فاقد اختلال روانی تشخیص داده شده است.

وی گفت:دادگاه مستندا به مواد قانونی، رای بر محکومیت متهم موصوف بابت ارتکاب قتل عمدبه ده فقره قصاص نفس نموده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بابت جنبه عمومی بزه جرح عمدی نیز متهم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری درجه ۵ وبابت بزه خرید و نگهداری غیرمجاز سلاح ومهمات جنگی علاوه بر ضبط سلاح ومهمات مکشوفه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری درجه ۵ محکوم شده است.


کد مطلب: 142144

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/142144/حکم-اعدام-عامل-جنایت-فهرج-کرمان-عکس

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com