کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاخص کل بورس تهران بازهم رشد کرد

فارس , 25 فروردين 1398 ساعت 13:39

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به رشد خود را ادامه داد و با افزایش 881 واحدی به رقم 196 هزار و 84 واحد رسید.


بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز یکشنبه مانند روز گذشته روند افزایشی طی کرد و با رشد 881 واحدی به رقم 196 هزار و 84 واحد رسید و وارد کانال ۱۹۶ هزارتایی شد.
 
شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز 252 واحد رشد کرده و به رقم 39 هزار و 112 واحد رسید.
 
ارزش روز بازار امروز به بیش از 751 هزار میلیارد تومان رسید.
 
امروز معامله‌گران بورسی بیش از 2.8 میلیارد برگ بهادار اوراق و سهام و حق تقدم در قالب 267 نوبت معامله و به ارزش 946 میلیارد تومان دادو ستد کردند.
 
امروز عمده نمادهای تاثیرگذار در رشد شاخص کل بورس شامل ومعادن، پارسان، رمپنا، شبندر، کچاد، بوده و نمادهای تاثیرگذار در کاهش شاخص بورس شامل فارس، فملی بوده‌اند.
 
امروز نمادهای پربیننده بورسی مربوط به بانک ملت، ایران خودرو، سایپا، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا و ماشین‌سازی اراک بوده‌آند.
 
امروز در فرابورس ایران شاخص کل برخلاف روز گذشته کاهشی بوده و با افت 21 واحدی به رقم 2 هزار و 451 واحد و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 143 هزار میلیارد تومان رسید.
 
امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از یک میلیارد برگ بهادار اوراق و حق تقدم در قالب 220 هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از 485 میلیارد تومان دادو ستد کردند.
 
امروز نمادهای کگوهر، شراز، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای دماوند، مارون، ذوب، هرمز، زاگرس، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
 
نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، نیروگاه زاگرس کوثر، مجتمع تولید گوشت و مرغ ماهان، تجارت الکترونیک پارسیان و تولید صادرات ریشمک بوده‌اند.
 
امروز همچنین بر اساس پیغام ناظر بازار برخی از نمادها مانند وبوعلی 1 و پارس 1، غمارگ، ونیکی، سفار 1، متوقف شدند که برخی از این توقف نمادها به علت افشای اطلاعات با اهمیت بوده و برخی نیز به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت بوده‌اند.
 
همچنین وقفه در نماد معاملاتی وپارس 1 به علت تغییر بیش از 20 درصدی قیمت سهام روی دادو برخی نمادها مانند ومعادن، غبشهر، سرود، قزوین، قهکمت، دامین، سخزر، سخزرح، بازگشایی شدند.


کد مطلب: 194291

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194291/شاخص-کل-بورس-تهران-بازهم-رشد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com