کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پامپئو:

با متحدان اروپایی و عربی خود بر لزوم حذف نفوذ ایران از سوریه تأکید کردیم

فارس , 21 تير 1397 ساعت 15:23

وزیر خارجه آمریکا از دیدار با مقامات برخی کشورهای متحد واشنگتن در اروپا و منطقه و توافقات جدید درباره سوریه و ایران خبر داده است.


 

 

 

 

 

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا می‌گوید متحدان عرب و اروپایی این کشور امروز (پنج‌شنبه) در نشستی بر حمایت از حل و فصل سیاسی بحران سوریه با هدف حذف نفوذ ایران، تأکید کرده‌اند.

پامپئو در پیامی که در صفحه توییترش منتشر کرد، نوشت: «امروز به همراه متحدانمان، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و اردن، بر حمایتمان از فرایند سیاسی سوریه و اهدافمان در جهت حذف نفوذ ایران، شکست داعش و بازدارندگی استفاده از تسلیحات شیمیایی تأکید کردیم».

وزیر خارجه آمریکا این تصویر را نیز از دیدارش با مقامات کشورهای یاد شده در پیام توئیتریش منتشر کرده است.

 

 

وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر به منظور همراهی هیأت آمریکایی در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو به بروکسل رفته است.

وی بامداد امروز با انتشار تصویری از سران کشورهای عضو ناتو در اولین روز از اجلاس سالانه این سازمان در مقر ناتو در بروکسل گفته بود: «گروه‌های تروریستی، اقدامات روسیه در نبرد هیبریدی، تجاوزات ایران و بسیاری تهدیدات دیگر همگی به صورت مستقیم امنیت مردم ما را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل است که آمریکا از تمام متحدان خود در ناتو خواسته تا مشارکت خود در آفریقا و خاورمیانه را افزایش دهند».

 

 

از سوی دیگر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که به بحرین سفر کرده روز گذشته از رایزنی‌های واشنگتن با متحدانش در منطقه برای اعمال فشار علیه ایران سخن گفته بود.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته، در ادعایی بی‌پایه و اساس مدعی شده بود که ایران از سفارتخانه‌های خود برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی استفاده می‌کند. وی از سایر کشورها خواسته برای تامین امنیت کشورشان دیپلمات‌های ایرانی را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد سخنان پامپئو که «در ادامه فضاسازی و جنگ روانی هدفمند علیه فعالیت سفارتخانه‌های ایران» مطرح شده، گفته است: «سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب کنوانسیون‌های بین‌المللی و روابط دوجانبه در کشورهای متوقف فیه و در جهت توسعه روابط دوستانه و مودت‌آمیز در کشورهای میزبان خود فعالیت می‌کنند».


کد مطلب: 173050

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/173050/متحدان-اروپایی-عربی-خود-لزوم-حذف-نفوذ-ایران-سوریه-تأکید-کردیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com