کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح "کاهش تخلفات رانندگی"، بر رفتار رانندگان متخلف تلنگر زد

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 24 بهمن 1396 ساعت 9:58

حزب الله :
طرح ترافیکی "کاهش تخلفات رانندگی" که به همت معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی کرج به صورت پایلوت در ابتدای خیابان بهار به اجرا درآمد، بر رفتار رانندگان متخلف تلنگر زد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کاهش تخلفات ترافیکی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک امری مهم است که توسط مسئولان اعم از شهری، استانی و کشوری دنبال می شود. در کرج نیز عبور از بحران های ترافیکی برای مدیران و مسئولان ذیربط با این حوزه مهم است.
 
به دنبال این مهم معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج و پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به اجرای طرحی فرهنگی کردند که نتیجه آن در بستر زمان توسعه فرهنگ ترافیک است.
 
در این طرح دو سیلور من و یک کودک به همراه یک تیم فیلمبرداری در این طرح مشارکت کردند به این صورت که سیلور من ها رانندگان متخلف را به کنار خیابان هدایت می کردند و نوجوان با لباس افسر پلیس راهنمایی رانندگی آنان را جریمه می کرد و پس از ابراز پشیمانی از سوی راننده، جریمه بخشیده می شد.
 
تلنگری که همزمان با اجرای این طرح به رانندگان می خورد، تاثیر بسزایی در شکل گیری فرهنگ ترافیکی میان مردم داشت و این طرح به نوعی فرهنگسازی رفتارهای صحیح ترافیکی به شمار می رود.
 
بهره گیری از توان نسل آینده و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی میان این نسل از دیگر اهداف اجرای این طرح بود که با حضور آرین نوجوان به عنوان سرهنگ راهنمایی رانندگی به خوبی محقق شد.
 
با توجه به فرزند سالاری در جامعه کنونی، درگیر کردن ذهن کودکان در خصوص رفتارهای صحیح ترافیکی و تذکر آنان به والدین خود از مهم ترین اهداف طرح یاد شده بود که این مهم با استفاده از دو سیلور من برای جلب توجه کودکان انجام شد.
 
الهام باقری، مدیرکل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری در تشریح اهداف معاونت حمل و نقل برای اجرای طرح فرهنگی کاهش تخلفات رانندگی گفت: با تاکید معاون حمل و نقل شهردار کرج در خصوص ترافیک و استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، طرح های خاصی در دستور کار اداره کل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری قرار گرفته است که طرح یاد شده نمونه ای از اقدامات این اداره کل می باشد.
 
این مسئول عنوان کرد: از جمله اقدامات معاونت حمل و نقل در خصوص رفتارهای ترافیکی اجرا شده در شهر می توان به ارائه دوره های آموزشی عمومی از سوی  نیروها و کارشناسان متخصصی که در مناطق و معاونت مشغول به فعالیت هستند، اشاره کرد.
 
وی همچنین به نصب بنرهای آموزش شهروندی و اطلاع رسانی قوانین ترافیکی اشاره و بیان کرد: همایش هایی با موضوع ترافیک و قوانین شهروندی نیز از سوی حوزه آموزشی معاونت حمل و نقل برگزار شده است.
 
مدیرکل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری در توضیح دیگر اقدامات این واحد به منظور ارتقای سطح فرهنگ شهروندی گفت: این واحد همچنین اقدام به چاپ کتاب های آموزشی و برنامه ریزی برای ارائه آموزش های ترافیکی در مدارس با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی کرده است.
 
باقری در بخش پایانی سخنان خود از تداوم برنامه های فرهنگی از سوی معاونت حمل و نقل سخن گفت و اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک شاهد نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در کلانشهر کرج باشیم.


کد مطلب: 162386

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162386/طرح-کاهش-تخلفات-رانندگی-رفتار-رانندگان-متخلف-تلنگر-زد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com