کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دومای روسیه در کنفرانس روسای مجالس:

باید لیست واحد از تروریست‌ها داشته باشیم

مهر , 17 آذر 1397 ساعت 12:43

حزب الله :
رئیس دومای روسیه گفت: باید لیست واحد از تروریست‌ها داشته باشیم تا بتوانیم با اتحاد با آنان مقابله جدی کنیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه امروز در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور برای مقابله با تروریسم،گفت: رئیس جمهور روسیه همواره تأکید کرده است که مبارزه با تروریسم صرفاً با کمک و اتحاد کشورها به دست می‌آید و کار مشترکی را میطلبد.
 
وی افزود: تروریست‌ها تاکنون ضربه‌های زیادی را به بسیاری از کشورها به ویژه در منطقه وارد و در چند سال اخیر، شبه دولتهایی را در این کشورها ایجاد کرده‌اند.
 
رئیس دومای روسیه با  اشاره به اینکه امروز با کمک کشورهایی چون ایران توانسته ایم شرایط خوبی را در سوریه که داعش در این کشور فعالیت های تروریستی زیادی را مرتکب شد، ایجاد کنیم، اظهار داشت: امروز می توانیم به صراحت درباره برگشتن سوریها به خانه خودشان صحبت کنیم اما همچنان یک سری بحران ها برای شهروندان عادی این کشور وجود دارد که باید با همکاری، حل و فصل شود.
 
والودین تأکید کرد: خیلی زود است که بخواهیم از پیروزی کامل علیه تروریستها حرف بزنیم. چرا که آنان علی رغم شکست های پی در پی ای که خورده اند، همچنان تبلیغات گسترده ای به ویژه از طریق اینترنت انجام میدهند.
 
وی تاکید کرد: لازم است که ما در وهله اول سهم کاملی داشته باشیم که تروریسم به چه معناست و باید یک لیست واحد از ارگان های تروریستی داشته باشیم و باید هر کاری کنیم تا فاینانس آنها را از بین ببریم.
 
رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه عدم اتحاد ما منجر به جولان تروریست های افراطی گر خواهد شد، تصریح کرد: لازم است توجهی به قطعنامه ۲۳۵۴ سازمان ملل داشته باشیم چرا که در این قطعنامه، چارچوب کاملی برای مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری چون داعش و القاعده در نظر گرفته شده است.
 
والودین با تأکید بر اینکه نقش دولت‌ها در مبارزه با تروریسم بسیار حائز اهمیت است، گفت: البته پارلمانها هم باید در این زمینه تلاش های ویژه ای داشته باشند و همانطور که گفته شد یک فهرست واحد از تروریست ها ایجاد کنیم چرا که نمی شود یک سازمانی در کشوری تروریست اطلاق شود و در کشوری دیگر آزاد باشد.
 
وی افزود: همچنین باید تمهیداتی برای دیالوگ باز درباره مبارزه با تروریسم بدون استانداردهای دوگانه اتخاذ شود و دیالوگ های پارلمانی خود در این زمینه را تقویت کنیم.
 
رئیس دومای روسیه با اشاره به اقدامات آمریکا برای تحریم برخی از کشورها اظهار داشت: در صورتی که ما همکاری های خود را تقویت کنیم، قطعاً می توانیم در برابر این سیاست های آمریکا پیروز شویم و این چالش ها را پیش رو بگذاریم.


کد مطلب: 184788

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/184788/باید-لیست-واحد-تروریست-ها-داشته-باشیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com