کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه زندگی در کرج واقعی نیست

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 17 مهر 1397 ساعت 9:32

حزب الله :
سرپرست شهرداری کرج گفت: سال گذشته 400 هزار نفر به تهران کرج مهاجرت کرده‌اند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد رضا احمدی نژاد در در مراسم رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی - عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کلان‌شهر کرج، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد سیل مهاجرتی به استان البرز به ویژه کلانشهر کرج بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: سال گذشته 400 هزار نفر از غرب و جنوب غربی کشور به تهران و البرز مهاجرت کرده‌اند که بخش قابل توجهی از این جمعیت به دلیل هزینه‌های بالای زندگی درپایتخت در کرج ساکن شده‌اند.
 
وی افزود: علاوه براین، نوسانات اقتصادی ماه‌های قبل باعث شده بسیاری از مهاجرانی که تا مدتی قبل در تهران سکونت داشتند از پس خرید یا اجاره خانه در این شهر برنیایند و به سمت البرز به ویژه کرج روانه شوند.
 
این مسئول توضیح داد: اگر همین روند مهاجرتی به کرج ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نزدیک این کلانشهر با مشکلات جدی آلودگی هوا، ترافیک و ضعف در خدمات رسانی به شهروندان مواجه خواهد شد.
 
سرپرست شهرداری کرج ابراز کرد: واقعیت این است هزینه زندگی در کرج در مقایسه با مراکز سایر استان‌ها  واقعی نیست و همین باعث شده طی یک دهه شاهد مهاجرت جمعیت زیادی به این شهر باشیم.
 
احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت واقعی کردن هزینه‌های زندگی در کرج گفت: باید در یک برنامه ریزی مدون و میان مدت هزینه‌های زندگی در کرج واقعی شود تا روند مهاجرتی به این شهر به حالت تعادل بازگردد.
 
وی اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که افرادی که قصد مهاجرت به البرز دارند صرفا کرج را مقصد ندانسته و سایر شهرستان‌های استان از جمله اشتهارد، طالقان و نظرآباد را نیز مد نظر قرار دهند.
 
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح مدیریت پسماند در کرج افزود: با توجه به این‌که چند سال از اجرای این طرح در مرکز استان می‌گذرد باید شاهد نتایج آن شامل کاهش میزان تولید زباله، هزینه‌های حمل و نقل و پایین سطح آلاینده‌های محیطی باشیم ولی متاسفانه اوضاع آن طور که پیش بینی می‌کردیم پیش نرفته است.
 
وی اظهار کرد: ضعف عمده در عدم تحقق اهداف طرح‌های مدیریت پسماند در کرج  بیشتر به فرهنگسازی ضعیف و آموزش‌های ناکارآمد در این حوزه بازمی‌گردد.
 
احمدی نژاد ابراز کرد: بدون شک اگر نتوانیم مردم را در این بخش همراه کنیم، با صرف اجرای طرح و تخصیص اعتبار به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
 
وی گفت: برای فرهنگسازی در این حوزه تنها اقدامات شهرداری کافی نیست و تمامی دستگاه‌های ذیربط و رسانه ها به ویژه صدا و سیما هم باید وارد میدان شوند.


کد مطلب: 180070

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/180070/هزینه-زندگی-کرج-واقعی-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com