کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نهاجا:

ما با ملت آمریکا کاری نداریم/ این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد/ به اروپایی‌ها اعتماد نکنید

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 19 بهمن 1397 ساعت 20:04

حزب الله:رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: رژیم آمریکا تجسم شرارت و خشونت است؛ بحران‌ساز و جنگ‌آفرین است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به مناسبت سالروز بیعت تاریخی همافران ارتش با حضرت امام خمینی«ره» در نوزدهم بهمن‌ماه ۱۳۵۷،  فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه نوزدهم بهمن ماه با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر مظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرمودند: رژیم آمریکا تجسم شرارت و خشونت است؛ بحران‌ساز و جنگ‌آفرین است. [همواره] و نه‌فقط امروز، حیات رژیم آمریکا به این بوده که برای کسب منافع خودشان دست‌اندازی کنند. آمریکا مظهر شرارت است، آن‌وقت گله می‌کنند که چرا می‌گویید مرگ بر آمریکا.

ایشان ادامه دادند: اولاً به حضرات آمریکایی بگویم؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. یعنی مرگ بر سرمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده‌ی معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم. ثانیاً تا وقتی که آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.

رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان کشور فرمودند: این روزها صحبت از اروپایی‌ها و پیشنهادهای آن‌ها است. به اروپایی‌ها اعتماد نکنید؛ در مذاکرات هسته‌ا‌ی هم گفتم آمریکا غیرقابل اعتماد است.درباره‌ی آمریکا هم چند سال پیش در زمان مذاکره‌ی هسته‌ای دائماً در جلسه‌ی خصوصی با مسئولان و جلسات عمومی می‌گفتم که به آمریکایی‌ها، به قول و لبخند و امضایشان اعتماد نکنید، این‌ها مورد اعتماد نیستند. خب، نتیجه این شد که مسئولینی که آن روز #مذاکره می‌کردند، حالا خودشان می‌آیند و می‌گویند آمریکا غیر قابل اعتماد است!

ف️رمانده کل قوا تصریح کردند: [حالا هم] درباره‌ی اروپا، نمی‌گویم با آن‌ها ارتباط نداشته باشیم، بحث سر اعتماد است. در خیابان‌های پاریس به مردمی که اعتراض می‌کنند، حمله می‌کنند و کورشان می‌کنند؛ آن‌وقت از ما با کمال وقاحت مطالبه‌ی حقوق بشر می‌کنند. شما اصلاً می‌شناسید حقوق بشر را؟ نه امروز، نه در گذشته و نه در تاریخشان، حقوقِ بشر را نمی‌شناختند.  به این‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و احترام گذاشت؛ بارها این را دیده‌ایم؛ فرانسه یک‌جور، انگیس یک‌جور و هر کدام یک جور دیگر. البته ما با همه‌ی دنیا غیر از استثناها ارتباط داریم و خواهیم داشت، لکن بدانیم با چه کسی قرار می‌بندیم و سر چه می‌بندیم.

ایشان با اشاره به راه‌پیمایی ۲۲ بهمن ماه افزودند: این راهپیمایی یکی از شگفتی‌سازی‌هاست؛ مثل خود انقلاب. جشن انقلابِ دیگر کشورها را هم دیده‌ایم که یک مراسم رسمی است و رژه‌ی نیروهای نظامی و مانند اینهاست، اما اینکه مردم بیایند به خیابان‌ها، در هوای سرد بهمن و جمعیت‌های عظیم چند ساعت راه بروند و سخنرانی گوش کنند و این [راه‌پیمایی] ۴۰ سال ادامه داشته باشد، از شگفتی‌هاست؛ این دشمن‌شکن است و دشمن را مغلوب می‌کند؛ این نشان‌دهنده‌ی عزم ملی است؛ این حضور عمومی ملت ایران در صحنه است و نشان‌دهنده‌ی وحدت ملی است. بنده معتقدم امسال این حرکت راه‌پیمایی ۲۲ بهمن پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

فرمانده کل قوا فرمودند: یک توصیه اینکه راه‌پیمایی را مظهر اختلافات قرار ندهید. وقتی پای انقلاب وسط است، اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد.
گاهی در ۲۲ بهمن دیده می‌شود که مثلاً جنابعالی چون از فلان آقا یا فلان رئیس خوشتان نمی‌آید و می‌بینید آمده راه‌پیمایی، بنا می‌کنید علیه او تظاهرات و شعار دادن؛ این غلط است. جای تسویه حساب، ۲۲ بهمن نیست. شعارهای خودتان را بدهید و کار خود را بکنید، اما راه‌پیمایی را مظهر اختلاف و درگیری قرار ندهید، بگذارید همین‌جور باعظمت باقی بماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، همراه شدن ارتش با ملت در جریان انقلاب اسلامی را یک نعمت بزرگ و نقش نیروی هوایی را در این موضوع بسیار برجسته دانستند و گفتند: نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و مراحل مختلف بعد از آن، نقش‌آفرین بود که ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بیعت جمعی از نیروی هوایی ارتش با امام راحل رحمه‌الله، اولین نقش‌آفرینی و همانند خودِ انقلاب، شگفتی‌ساز و «رزق لا یُحتَسب» بود.

ایشان افزودند: ۱۹ بهمن ۵۷، جلوه‌ی تسلط بر نفس، احساس وظیفه و احساس قدرت بود؛ چراکه در آن رویداد، جوانان از طاغوت نترسیدند و با غلبه بر ترس خود و امیدواری به خداوند، با شجاعت به دیدار امام آمدند که امروز هم به همین ویژگی‌ها نیاز داریم.

حضرت آیت‌الله العظمی  خامنه‌ای گفتند: نقش نیروی هوایی در قضایای شب ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷، افشای کودتا در پایگاه شهید نوژه‌ی همدان به‌وسیله‌ی یک افسر جوان نیروی هوایی، تشکیل جهاد خودکفایی به‌وسیله‌ی نیروی هوایی، اولین واکنش کوبنده در روزهای آغاز جنگ تحمیلی به‌وسیله‌ی جنگنده‌های نیروی هوایی و بمباران بسیاری از پایگاه‌های عراق و نقش‌آفرینی در طول دوران دفاع مقدس، آغاز ساخت هواپیمای جنگی و پشتیبانی از مدافعان حرم از جمله اقدامات برجسته‌ی نیروی هوایی و جزو تاریخ و هویت این نیرو است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم حفظ و تقویت این هویت و انسان‌سازی و تربیت جوانانی همچون شهیدان بابایی و ستاری و دیگر شهدا تأکید و خاطرنشان کردند: تنها نیرویی که توانست چنین شخصیت‌های برجسته‌ای را تربیت کند و استعداد درونی آن‌ها را به فعلیت برساند، انقلاب اسلامی و حرکت عظیم ملت ایران است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به پایبندی ملت به «استقلال، عزت و سرافرازی حاصل از انقلاب اسلامی» افزودند: بنده از گرفتاری‌ها، گرانی‌ها و دیگر مشکلات مطلع هستم اما به کشور نگاه خوشبینانه دارم چراکه مشاهده می‌کنم ملت همچون یک قهرمان و یک شخصیت قوی در مقابل جبهه‌ی دشمن ایستاده است و می‌داند چه مسیر و اهدافی را باید دنبال کند.

ایشان تأکید کردند: مردم، گله‌مندی، ناراحتی و توقعاتی دارند اما هیچ مسئله‌ای هرگز موجب نشده و نمی‌شود که ملت از پشتیبانی همه‌جانبه از آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب و نظام روی‌گردان شود.

فرمانده کل قوا، ملت ایران را به کوهنوردی تشبیه کردند که در ۴۰ سال اخیر، بخش مهمی از راه و گردنه‌های پُرپیچ‌وخم و خطرناک را رد کرده اما برای دستیابی به اهداف و بی‌اثر کردن تهدیدها و توطئه‌ها، باید بقیه‌ی راه را نیز طی کند و به قله برسد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه‌ی مسئولان و آحاد مردم را به همت و کار و تلاش بی‌وقفه فراخواندند و افزودند: هرکس در هرجا که هست به وظایف خود عمل کند تا همه‌ی خانه‌های جدول عمومیِ وظایف ملت و مسئولان پُر شود و شتاب حرکت ایران عزیز به سمت اهداف، بیشتر شود.

ایشان دلهره افکندن و ناامید کردن را کار اصلی دشمن و عناصر نفوذی برشمردند و با استناد به آیات متعدد قرآنی و رویدادهای درس‌آموز صدر اسلام افزودند: منطق اسلام این است که از دشمن نهراسید بلکه از انحراف از صراط مستقیم بترسید و اگر درست عمل کنید، به یاری پروردگار حتماً پیروز خواهید شد.

حضرت آیت‌الله العظمی  خامنه‌ای، انحراف از راه خدا و تسلیم در مقابل دشمنان را موجب ذلت و بی‌پناهی ملت خواندند و خاطرنشان کردند: در آن صورت سرنوشت ایرانِ ما همچون دوران رژیم پهلوی یا کشورهایی همچون عربستان می شود که آمریکا بر سرنوشت و منابع و منافعشان مسلط شده است.

ایشان همچنین در توصیه‌ای درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن افزودند: ممکن است کسانی به هر دلیل و منطق و مبنایی، از فلان مسئول یا فلان آقا خوششان نیاید اما نباید با شعار دادن بر ضد او، راهپیمایی را به مظهر اختلاف و درگیری تبدیل کنند چرا که این حرکت پرشور ملی باید همچنان با عظمت و وحدت ادامه یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، فردای کشور و جوانان و ملت را به مراتب بهتر از امروز خواندند و تأکید کردند: در سایه توکل، احساس مسئولیت و عمل مردم و مسئولان به وظایف خود، پروردگار با لطف و عنایت خویش، راه را برای ملت ایران باز خواهد کرد.

پیش از سخنان فرمانده کل قوا، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان گزارشی از دستاوردها و توانمندی‌های این نیرو در حوزه‌های مختلف، گفت: کارکنان غیرتمند نیروهوایی و قرارگاه پدافند هوایی با تمسک به سیره شهیدان و مدافعان حرم برای دفاع از عزت و مرزهای ایران اسلامی آمادگی کامل دارند.


کد مطلب: 189972

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/189972/ملت-آمریکا-کاری-نداریم-این-مرگ-دهان-ایران-نخواهد-افتاد-اروپایی-ها-اعتماد-نکنید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com