کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر انفرادی بانوان به عراق در ایام اربعین ممنوع

تسنیم , 16 مهر 1397 ساعت 12:21

=
حزب الله :
مسؤل امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: بانوان از سفر انفرادی به عراق در ایام اربعین خودداری کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مسؤل امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: بانوان از سفر انفرادی به عراق در ایام اربعین خودداری کنند.
 
فرناز بیگی با اشاره به شرایط امنیتی عراق اظهار کرد: وضعیت این کشور تغییر خاصی نکرده است، از طرفی اربعین سفر خاصی محسوب می‌شود، خصوصا برای بانوان که ممکن است مشکلات بیشتری متوجه آن‌ها شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود به تنهایی در مراسم پیاده‌روی شرکت نکنند و با گروه یا خانواده همراه شوند همچنین توصیه می‌شود پیاده‌روی را در طول روز، همراه با جمعیت و از مسیر‌های مشخص انجام دهند.
 
وی از راه‌اندازی موکب‌های ویژه بانوان در داخل ایران و عراق به مناسبت اربعین خبر داد و گفت: هرچند که تعداد این چادر‌ها کم است، اما سعی شده است امکانات آن‌ها به فراخور نیاز بانوان تامین شود؛ مدیریت این موکب‌ها نیز به عهده بانوان است.
 
بیگی افزود: تعداد این موکب‌ها هنوز مشخص نشده است، اما شماری از آن‌ها در داخل خاک ایران و مسیر تردد زائران و تعداد محدود دیگر در آن سوی مرز و در خاک عراق برپا خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در موکب‌های دیگر نیز فضا برای بانوان و آقایان تفکیک شده که از موکبداران درخواست شده است امکانات رفاهی برای اسکان، تغذیه، سرویس بهداشتی، بهداشت داخل موکب و پزشک را به‌ویژه برای بخش بانوان تامین کنند.
 
مسؤل امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران درباره آسیب‌شناسی مشکلات اربعین گذشته به‌ویژه در حوزه بانوان اظهار کرد: توصیه‌هایی که به موکبداران برای تامین رفاه و امکانات بهداشتی‌شده بر اساس همان آسیب‌شناسی‌ها بوده است.
 
بیگی با یادآوری اینکه نیاز‌های بهداشتی و درمانی زائران از سوی هلال احمر تامین می‌شود، افزود: اطلاع دارم که در موکب‌های (با مدیریت) تهران رابط‌های بهداشتی مستقر خواهند شد که به این منظور آموزش دیده‌اند همچنین ترتیبی داده شده که دارو‌ها دپو نشود و به میزان کافی و با توجه به نیاز در اختیار موکب‌ها و زائران قرار گیرد.
 
مراسم اربعین همزمان با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع)، هشتم آبان ماه در شهر کربلا برگزار می‌شود و طبق رسم عراقیها، پیش از فرا رسیدن این روز، زائران شیعه از سراسر عراق و دیگر کشور‌های مسلمان همچون ایران، پاکستان و افغانستان مسیری را تا شهر کربلا پیاده طی می‌کنند.


کد مطلب: 180015

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/180015/سفر-انفرادی-بانوان-عراق-ایام-اربعین-ممنوع

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com