کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسمومیت ۴۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در همدان

ایسنا , 5 خرداد 1397 ساعت 15:22

حزب الله :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات ساخت مرکز جامع سرطان همدان خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به پیشرفت 25 درصدی عملیات ساخت مرکز جامع سرطان همدان اظهار کرد: 50 درصد پروژه توسط بنیاد فرشچیان انجام و 50 درصد دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان تکمیل و تجهیز خواهد شد.
 
وی از بهره‌برداری بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: ما بقی قسمت‌های این مرکز طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
موسوی‌بهار تصریح کرد: اعتبار لازم برای ساخت این مجموعه 50 میلیارد تومان است و اعتبار موزد نیاز به منظور تهیه تجهیزات این مجموعه بستگی به زمان خریداری تجهیزات بر اساس قیمت دلار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: تا کنون برای ساخت و تکمیل بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان 10 میلیارد تومان و برای خرید تجهیزات مجموعه نیز 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش از توسعه فضای فیزیکی اورژانش بیمارستان بعثت تا پایان سال خبر داد و گفت: بخش سی.تی.اسکن در اورژانس این بیمارستان نیز تجهیز خواهد شد.
 
مسمومیت 40 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در استان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه از مسمومیت 40 نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر مصرف قارچ سمی در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: مسمومیت این افراد سطحی و ساده بوده است به طوریکه 15 نفر به مدت چند ساعت بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.
 
وی همچنین از فوت یک زن 57 ساله بر اثر مصرف قارچ سمی در شهرستان رزن خبر داد و افزود: احتمالا وجود بیماری زمینه‌ای، مزید بر علت شده و فوت این فرد را رقم زده است.
 
به گفته موسوی‌بهار، افرادی که بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم می‌شوند، اکثرا به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند بنابراین اورژانس آمار کل مسمومیت‌ها را در اختیار ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها در شرایط فعلی باید همه قارچ‌ها را سمی درنظر بگیرند، توصیه کرد: حتما قارچ مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه کرده و از مصرف قارچ‌هایی که در سطح دشت‌ها و کوه‌ها می‌روید، به شدت پرهیز کنند.


کد مطلب: 169513

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/169513/مسمومیت-۴۰-نفر-اثر-مصرف-قارچ-سمی-همدان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com