کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز تأسف آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از ‌رقص‌ دختران در مراسم شهرداری تهران

تسنیم , 17 اسفند 1396 ساعت 16:07

حزب الله :
مرجع تقلید شیعیان در اعتراض به رقص دختران در مراسم شهردار تهران گفت: خانواده شهدا باید در برابر چنین اقداماتی به میدان آمده و اعتراض خود را بیان کنند، زیرا که به‌واسطه خون شهدا این امنیت و این انقلاب به وجود آمده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت‌الله  العظمی حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از خانواده‌ها و مادران شهدای گمنام که به مناسبت گرامیداشت روز زن، ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: برای هدایت مردم به سمت سعادت می‌توان دو راه استدلال و ارائه الگو را پیش گرفت.
 
وی افراد تربیت‌شده در مکتب اسلام را بهترین الگوی جامعه معرفی کرد و افزود: جایگاه اسوه و الگو در اسلام بسیار جایگاه برازنده‌ای بوده و حضرت زهرا (س) درآیات و روایات زیادی به‌عنوان الگو و اسوه زنان و مردان جامعه معرفی‌شده است.
 
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) دارای چنان جایگاه بزرگ و رفیعی در اسلام است که در تاریخ نمونه‌های زیادی از نوع برخورد پیامبر (ص) با این بانوی کریمه آورده شده  و پیامبر به استقبال وی می‌رفت  و به‌عنوان پشتیبان پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) از وی نام می‌برند.
 
وی با اشاره به جایگاه متفاوت زنان و مردان در خلقت بیان کرد: اسلام و پیامبر اکرم جایگاه زن را در جامعه تغییر داده  و نگاه حقارت آمیز قبل از اسلام را تغییر دادند و پیامبر (ص) جایگاه زن و مرد را در جامعه یکسان می‌دانست.
 
آیت‌الله العظمی نوری همدانی جایگاه زن را در تربیت یک جامعه موردبررسی قرارداد و تأکید کرد: برای ساختن جامعه‌ای متعالی نقش زنان و مادران بسیار بیشتر از مردان بوده و این زن است که فرزندان را برای حضور در جامعه تربیت‌کرده و برای این تربیت مقام بهشت را به وی ارزانی داشته‌اند.
 
استاد حوزه علمیه با ابراز تأسف از برگزاری مراسمی که توسط شهردار تهران برگزارشده است تصریح کرد: خانواده شهدا باید در برابر چنین اقداماتی به میدان آمده و اعتراض خود را بیان کنند زیرا که به‌واسطه خون شهدا این امنیت و انقلاب به وجود آمده و چنین حرکاتی در جامعه انقلابی بسیار جای تأسف دارد.
 
وی مسئولان را به انجام وظایف خود دعوت کرد و گفت: به اجرای برگزاری مراسماتی که درشان انقلاب اسلامی نیست باید به دنبال از بین بردن فقر جامعه  بود و تأکید اسلام در وهله نخست نیز رفع مشکلات معیشتی مردم است.


کد مطلب: 164329

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/164329/ابراز-تأسف-آیت-الله-العظمی-نوری-همدانی-رقص-دختران-مراسم-شهرداری-تهران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com