کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ از نتانیاهو خواست رابطه با چین را کاهش دهد

مهر , 26 فروردين 1398 ساعت 9:10

حزب الله:
برخی رسانه‌ها می‌گویند رئیس جمهوری آمریکا همزمان با واگذاری بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی، خواستار کاهش روابط تل‌آویو با پکن شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رسانه‌هایی از جمله «آکسیوس» و شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی می‌گویند دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته رابطه با چین را کاهش دهد چرا که در غیر این صورت، وی مجبور به کاهش همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو می‌شود.
 
این رسانه‌ها به نقل از ترامپ نوشته‌اند چنانچه نتانیاهو نفوذ چین را محدود نکند، همکاری‌های امنیتی با آمریکا را به مخاطره خواهد انداخت.
 
این در حالی است که به گزارش آکسیوس، این اظهارات در روز ۲۶ مارس و تنها دقایقی بعد از اعلام ترامپ مبنی بر واگذاری بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی مطرح شد.
 
ظاهراً جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در ماه میلادی ژانویه درخواست مشابهی را مطرح کرده بود حال آنکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم طی ۶ ماه گذشته، چنین کاری را انجام داده است.
 
با این حال، طرح این درخواست از سوی شخص ترامپ حاکی از لبریز شدن کاسه صبر وی در برخوررد با این موضوع است.
 
در این میان، پروژه زیرساختی بندر حیفا که میزبان ناوگان ششم آمریکا است و همچنین احتمال مشارکت چین در پروژه اینترنت همراه نسل ۵ رژیم صهیونیستی، بیش از همه ترامپ را نگران می‌کند.
 
نتانیاهو پیشتر به بولتون و پمپئو وعده داده بود که کابینه جدید وی فکری برای نظارت بر سرمایه‌گذاری چین در رژیم صهیونیستی خواهد کرد.


کد مطلب: 194326

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194326/ترامپ-نتانیاهو-خواست-رابطه-چین-کاهش-دهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com