کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

70 درصد پسماندهای تولیدی شهروندان کرجی تَر است/ آغاز مجدد فعالیت کارخانه کمپوست

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 18 مهر 1397 ساعت 10:15

حزب الله :
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه پنج و نیم تن زباله بیمارستانی و درمانی از سطح شهر جمع آوری می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نصیری در مراسم رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی - عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کلان‌شهر کرج، اظهار کرد: شهروندان کرجی روزانه 900 تن زباله تولید می‌کنند که  70 درصد از این زباله‌ها تر و مابقی خشک هستند.
 
وی همچنین با اشاره به چگونگی جمع آوری پسماندهای درمانی و بیمارستانی ادامه داد: هر روز پنج و نیم تن زباله عفونی ودرمانی از 335 مرکز درمانی کرج جمع آوری می‌شود.
 
وی افزود: البته تعداد مراکز درمانی کرج که زباله‌های عفونی و بیمارستانی تولید می‌کنند بیش از این آمار است ولی هنوز با همه آنها قرارداد مبنی بر جمع آوری این پسماندها منعقد نشده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله در کرج توضیح داد: اجرای این طرح در مناطق 10 گانه کرج به چهار بخش تقسیم شده است.
 
این مسئول با بیان این‌که  سازمان  حمل و دفن پسماند شهر را به بخش خصوصی واگذار کرده، توضیح داد: : بر اساس قراردادهای معقد شده با بخش خصوصی در بازه زمانی سه‌ساله حدود ۱۷ میلیارد تومان درهزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی می‌شود.
 
نصیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست کرج اشاره کرد و افزود: با به روز رسانی و تجهیز زیرساخت‌ها، این کارخانه می‌تواند روزانه 400 تن کمپوست تولید کند.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ابراز کرد: در تلاش هستیم بخشی از تولید این کارخانه را برای تأمین کود فضای سبز کرج در اختیار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قرار دهیم.
 
نصیری در ادامه  به وضعیت پناهگاه سگهای بلا صاحب حلقه دره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این مرکز ظرفیت نگهداری از 350 حلقه سگ را دارد.
 
وی ادامه داد: 70 درصد از هزینه سگ‌هایی که به این مرکز انتقال داده می‌شوند را شهرداری و 30 درصد مابقی را سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد تامین می‌کنند.
 
وی با اشاره به این‌که اکیپ‌های فعال این سازمان به طور مستمر سگ‌های بلاصاحب را از سطح شهر جمع آوری می‌کنند، اظهارکرد: در حال حاضر چهار اکیپ در سطح مناطق 10 گانه کرج برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب فعالیت می‌کنند.
 
این مسئول با اشاره به عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب کرج ابراز کرد: در تلاش هستیم سگ‌های بلاصاحبی که به این مرکز منتقل می‌شوند را عقیم سازی تا از این طریق از افزایش تعداد آنها جلوگیری کنیم.
 


کد مطلب: 180187

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/180187/70-درصد-پسماندهای-تولیدی-شهروندان-کرجی-ت-ر-آغاز-مجدد-فعالیت-کارخانه-کمپوست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com