کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حقوقی رئیس جمهور:

تروریست خواندن سپاه توسط آمریکا یک بدعت در روابط بین‌الملل است

ایسنا , 24 فروردين 1398 ساعت 9:36

حزب الله:
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: تروریست خواندن سپاه پاسداران یک بدعت در روابط بین الملل است؛ پیش از این برای چنین موضوعی سابقه تاریخی وجود ندارد.



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،لعیا جنیدی در ارتباط با موضوع تحریم سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا اظهار کرد: تصمیم دولت آمریکا در ارتباط با سپاه پاسداران از منظر حقوقی هم خلاف ضوابط حقوق بین‌الملل است؛ چرا که بخشی از نیروهای مسلح یک دولتی را نادیده گرفته و هم یک بدعت است و هم کمکی به آرامش منطقه نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: در موقعیت‌های حساس چه نیروهای ایران و چه آمریکا جایی که خطر بود مجبور می‌شدند هماهنگی‌هایی بکنند. درست است که رابطه رسمی دیپلماتیک نداریم اما این رابطه وجود داشت؛ الان همه مواردی که باعث می‌شد امنیت منطقه را تأمین کنند، تحت تأثیر قرار گرفته است. این فضا فضای ایجاد خطر و تضعیف امنیت است.
 
جنیدی خاطرنشان کرد: این موضوع (تحریم سپاه پاسداران) یک بدعت در روابط بین‌الملل است یعنی پیش از این برای چنین موضوعی سابقه تاریخی وجود ندارد.
 
وی در پایان گفت: ایران هم نسبت به بخشی از نیروهای نظامی آمریکا اقداماتی کرد. برای تبیین این موضوع بخش‌های مربوطه چارچوب‌ها و ضوابطش را باید در نظر بگیرند، روی هم رفته این مسئله هیچ کمکی به صلح منطقه نداشته است.


کد مطلب: 194146

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194146/تروریست-خواندن-سپاه-توسط-آمریکا-یک-بدعت-روابط-بین-الملل

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com