کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شب طوفان، صبح آرامش / شهرداری دستگاهی است که کمتر دیده می شود

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 23 خرداد 1397 ساعت 9:53

حزب الله :
در حالیکه شهرداری کرج همواره به دلیل برخی سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی زیر سوال رفته و مورد نقدهای فراوان قرار می گیرد، عملیات موفق این دستگاه در مواقع خاص کمتر دیده می شود. از این نمونه می توان به تلاش مجموعه معاونت خدمات شهری کرج در شب گذشته اشاره کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اگر شب گذشته بیرون از خانه بوده باشید به خوبی می دانید که طوفان و باران با چه شدت و سرعتی موجب هراس و فرار شهروندان از خیابان ها شد. البته شدت حادثه حتی اگر در منزل هم بوده باشیم غیرقابل درک نیست و برقِ رعد های متعدد و صداهای متوالی و پرطنین غرش ابرها هر شهروندی را متوجه شرایط آب و هوایی و خطرات احتمالی ناشی از آن می کرد. طوفان و باران دیشب، شهر را در هم ریخت و بخصوص بسیاری از تجهیزات شهری را دچار شکستگی و آسیب کرد. رخدادهایی که با تلاش خوب معاونت خدمات شهری، صبحگاه خبری از آنها نبود...
 
سال گذشته و امسال وقوع بارش های سنگین برف و باران در شهر کرج حاشیه های بسیاری را برای این دستگاه به همراه آورد؛ این در شرایطی بود که اندکی پس از این حادثه در کرج و شهرهای اطراف، کشور روسیه نیز شاهد وقوع شرایطی مشابه بود و همان آسیب ها در آن کشور نیز دامنگیر شهروندانش شد اما کسی کمتر به این موضوع پرداخت؛ چرا که شهروندان این کشورها نسبت به حقوق و وظایف خود در شرایطی این چنینی وقوف و آگاهی بیشتری داشته و با رخدادهایی مشابه این به خوبی آشنا هستند.
 
اینکه نیازمند ارتقای نظارت، خدمات و امکانات در شهر هستیم بر کسی پوشیده نیست اما این نمی تواند به معنای بی توجهی شهرداری و خاصه معاونت خدمات شهری به مشکلات شهروندان باشد. البته نمی توان منکر این نکته شد که مدیریت حوادث در لحظه از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است که به نظر می رسد نه تنها شهرداری بلکه بسیاری از دستگاه ها  و حوزه های دخیل در امر مدیریت بحران، تا حدودی از آن محروم می باشند و در این زمینه به شدت نیازمند آموزش و هماهنگی هستیم. اما در کنار ذکر همه این ضعف ها و محرومیت ها، نباید از عملکرد موفق این دستگاه و نیز معاونت در موارد متعدد نیز غافل ماند.
 
وقوع طوفان و بارندگی شب گذشته موجب شکستگی بسیاری از شاخه های درختان، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سقوط داربست و وقوع آبگرفتگی در برخی معابر و آسیب به بعضی تجهیزات شهری شد. اما کسانی که صبح زود به محل کار خود مراجعه کردند شاهد تلاش خوب نیروهای معاونت خدمات شهری و فضای سبز برای زدودن هر گونه اثر حوادث دیشب بودند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری کرج در این خصوص به آماده باش کامل نیروهای این معاونت در سازمان ها و مناطق شهرداری کلانشهر اشاره کرد و گفت: با همت شبانه همه این کارکنان وکارگران، شهر تا صبح به طور کامل پاکسازی شد تا شهروندان هنگام ورود به شهر حس بهتری را تجربه کنند.
 
حسن مدیرروستا افزود: خوشبختانه بر اثر حوادث شب گذشته هیچ کس آسیبی ندیده است و تنها تعدادی خودرو دچار سانحه شده اند.


کد مطلب: 170754

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170754/شب-طوفان-صبح-آرامش-شهرداری-دستگاهی-کمتر-دیده-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com