کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خسرو ابراهیم:

هرچه زودتر به داد تیم ملی والیبال برسند/حداقل ۶ بازیکن تغییر کنند

خبرگزاری مهر , 27 خرداد 1396 ساعت 11:33

حزب الله :
عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با بیان اینکه حداقل باید ۶ بازیکن تیم ملی والیبال تغییر کنند، گفت: بدترین چیز سیاست فدراسیون است که می‌خواهد تیم ایران هر تیمی که سر راه است را ببرد.


 

 

                       
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، خسرو ابراهیم درباره دلایل افت و خیز تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ جهانی والیبال گفت: ما در بازی با لهستان در کشور ایتالیا فوق العاده بودیم. آن یک بازی استثنایی بود. بر حسب اتفاق، مربی محترم تیم ملی هم تعویضی کرد که جواب داد و معنوی نژاد، این نیروی جوان عملکرد خوبی از خود نشان داد. به نظرم آن یک بازی خاص بود و نتیجه هم گرفتیم.

وی افزود: در تهران دو بازی بردیم و یک بازی را واگذار کردیم. دو مسابقه ای که پیروز شدیم (مقابل آرژانتین و بلژیک) ۵ گیم شد و باید بخشی از آنرا به حساب حمایت تماشاگران بگذاریم. در واقع اگر این بازی ها بیرون از ایران برگزار می شد، ممکن بود یک یا هر دوی این مسابقه را هم واگذار کنیم. به نظرم در تهران زیاد خوب نبودیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره دلایل مشکلات تیم ملی تصریح کرد: یکی از مشکلات ایران این است که نیروی جوان به آن تزریق نشده است. بعد از مسابقات المپیک اشاره کردم که حداقل باید ۵ یا ۶ بازیکن جوان به تیم ملی بیایند و تیم تا المپیک بعدی عوض شود. متاسفانه شاهد هستیم همان تیم راهی مسابقات لیگ جهانی شده است.

ابراهیم یادآور شد: تعجب می کنم که بعضی ها می گویند تیم ایران جوانگرایی کرده است. اینکه بازیکن ۲۷ ساله در ترکیب ایران قرار بگیرد، جوانگرایی نیست. ما فقط معنوی نژاد را به عنوان بازیکن جوان در تیم ملی داریم. اگر این بازیکنان جوان هم آمده اند به خاطر آسیب دیدگی یا بازنشستگی یکی دو بازیکن بوده است. در واقع تغییرات در ایران اجباری بوده است.

وی با اشاره به دیدار شب گذشته فرانسه و ایتالیا که با نتیجه ۳ بر ۲ به صود ایتالیا به اتمام رسید، گفت: هرچند فرانسه بازی را واگذار کرد ولی در واقع این تیم برنده واقعی بود چون آنها دست به جوانگرایی زده اند و با این تیم جوان مقابل ایتالیا به هدفشان رسیدند. شما دیدید که بازیکنان جوان فرانسه چه کردند. همه تصور می کردند سرمربی فرانسه دست به تغییر بازیکنان جوانش بزند ولی پای حرفش ایستاد و دو گیم از ایتالیا گرفت.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در ادامه دلایل مشکلات تیم ملی والیبال گفت: باید قبول کنیم بعد از «خولیو ولاسکو» هر مربی دیگری آوردیم، شرایط ولاسکو را نداشته است. نمی خواهم دلایلش را باز کنم. آن هم بخشی از آسیبی است که الان احساس می کنیم.

ابراهیم ادامه داد: در تیم ایران نیروی جوان و با انگیزه کم دیده می شود ولی تیم های ایتالیا، فرانسه، آمریکا و روسیه و تمام تیم ها بازیکن جوان دارند. آنها گرسنه بازی هستند و دنبال این هستند که خودی نشان بدهند. بازیکنان جوان اشباع نیستند و برای دو، سه سال آینده دنبال هدفشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران در خانه خودش یک امتیاز ویژه به اسم تماشاگران و حمایت تماشاگران دارد که این امتیاز را سایر کشورها مثل بلژیک ندارند ولی ایران نیروی تازه نفس و پرانرژی کم دارد. با این شرایط، هرچه زودتر به داد تیم ملی برسند، بهتر است. برای تیم های دیگر، لیگ جهانی بازی تدارکاتی برای المپیک محسوب می شود. اگر هم نتیجه را در لیگ جهانی واگذار کنند، دارند عده ای از بازیکنان جوان را محک می زنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره ارزیابی اش از نتایج «ایگور کولاکوویچ»، گفت: در این مورد باید دید سیاست فدراسیون چه بوده و فدراسیون از این مربی چه خواسته است. فدراسیون می خواهد هرچه سر راه تیم ملی است را شکست بدهد و جلو برود. اگر فدراسیون می گفت بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کند، این اتفاق می افتاد. کولاکوویچ نیروهای جوان را ندیده است. او فقط لیگ یک را دیده که در لیگ یک هم جز مواردی معدود، جوانگرایی نداریم. شاید اگر معنوی نژاد هم در تیم پیکان بازی نمی کرد و در تیم های ضعیفتر بود، الان در تیم ملی نبود.

ابراهیم تاکید کرد : بدترین چیزی که وجود دارد سیاست خود فدراسیون است که می خواهد تیم ملی هرچه سر راه است ببرد و چون می خواهد ببرد، گرایشی به بازیکنان جوان ندارد. گاهی اوقات به مربیان ایراد می گرفتم که چرا از بازیکنان جوان استفاده نمی کنند. آنها هم می گفتند استفاده می کنیم و زمانی که بازی ۲۳ به ۲۳ یا ۲۳ به ۲۴ است، بازیکنان جوان را به زمین می فرستیم. کدام بازیکنی می تواند در این موقع خوب بازی کند؟ جوانگرایی کاری بود که فرانسه کرد. آنها ۶ نفر جوان را داخل زمین گذاشتند و عوض نکردند. به نظرم فرانسه ایتالیا را برد.

وی در پایان گفت: آخرین جلسه فدراسیون والیبال قبل از سال گذشته بود که می خواستند کولاکوویچ را انتخاب کنند. یادم است که پرسپولیس آن مقطع زمانی بازی داشت که همین باعث شد به فدراسیون نرسیم. فردای آن روز متوجه شدم که کولاکوویچ به عنوان سرمربی انتخاب شده است.


کد مطلب: 143303

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/143303/هرچه-زودتر-تیم-ملی-والیبال-برسند-حداقل-۶-بازیکن-تغییر-کنند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com