کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در صورت کمبود یک دارو چه کنیم؟

تسنیم , 19 تير 1397 ساعت 11:49

حزب الله :
سخنگوی سازمان غذا و دارو از امکان دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام اقلام دارویی خبر داد و گفت: مردم، کمبودها یا مغایرت قیمت داروها را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دکتر کیانوش جهانپور از دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام داروها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به هنگام در خصوص فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رییس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جستجوی دارو، سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جستجو و بازیابی است.سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: همچنین فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام مورد اشاره از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC به صورت برخط، قابل جستجو و در دسترس خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت نصب بر روی گوشی های همراه را دارد، تصریح کرد: این سامانه بر روی گوشی‌های تلفن همراه قابل نصب بوده و همزمان استعلام اصالت و سلامت کالا، دسترسی به اطلاعات و بهره گیری از اطلاعات دارویی اعم از قیمت و... از امکانات این نرم افزار به صورت آنلاین می باشد.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین تأکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم هر موردی چه در حوزه کمبود دارو و چه در حوزه مغایرت قیمت را از طریق سامانه تلفنی 190 به همکاران ما در معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور اطلاع دهند، قطعا پیگیری شده و چنانچه تخلف محرز باشد با آن شدیدا برخورد می‌شود.


کد مطلب: 172833

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/172833/صورت-کمبود-یک-دارو-کنیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com