کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیدوار به صعود از دسته دو هستم

مهر , 21 بهمن 1396 ساعت 9:14

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز در آستانه دوازدهمین حضور خود در مسابقات جهانی، ابراز امیدواری کرد که بتواند این تیم را در جایگاهی خوب به نسل بعدی خود تحویل دهد.


 بی‌شک مسابقات قهرمانی جهان اولین و مهمترین رویداد پیش روی تنیس روی میز ایران است که اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی سوئد برگزار می شود. این رقابت ها در بخش تیمی برگزار می شود و تیم ایران با ترکیبی متشکل از ۵ بازیکن در آن شرکت می کند.
 
این ترکیب هفته گذشته با برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی نهایی شد. البته پیش از برگزاری این مسابقات، نیما عالمیان به عنوان نفر اول رنکینگ ملی در ترکیب قرار گرفته بود. بعد از آن و بر اساس نتایج مسابقات انتخابی، نوشاد عالمیان (نفر اول مرحله اول انتخابی) همراه با افشین نوروزی، امین احمدیان و میعاد لطفی نیز به عنوان نفرات اعزامی به سوئد در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.
 
در این بین افشین نوروزی باسابقه ترین بازیکن اعزامی به مسابقات جهانی است. وی که تجربه ۱۱ دوره حضور در مسابقات جهانی را در کارنامه دارد به عنوان کاپیتان تیم ملی را در مسابقات ۲۰۱۸ همراهی می کند.
 
نوروزی امیدوار است در دوازدهمین حضور خود بتواند همراه با تیم ملی و برای نخستین بار به دسته اول جهان صعود کند.
 
* خبرگزاری مهر: مسابقات جهانی را در پیش دارید و قرار است برای دوازدهمین بار در این رقابت ها شرکت کنید. گویا رکورددار حضور در این رقابت ها هستید.
 
- افشین نوروزی: بله؛ بعد از المپیک، مسابقات جهانی مهمترین رویداد در تنیس روی میز به حساب می آید که از اعتبار خیلی بالایی هم برخوردار است. من قبل از این هم رکورددار حضور در مسابقات جهانی بودم، چون ۱۱ بار در این رقابت ها شرکت کرده ام، بعد از من نوشاد عالمیان رکورددار است که ۹ دوره حضور در این رقابت ها را دارد. در واقع من با حضور در مسابقات جهانی سوئد، رکورد حضورم در این رقابت ها را تثبیت می کنم.
 
* اولین بار چه سالی در مسابقات جهانی شرکت کردید؟
- اولین حضورم در مسابقات جهانی در رقابت های ۲۰۰۴ دوحه قطر انجام شد و بعد از آن تقریبا به صورت متوالی در این رقابت ها شرکت کردم. مسابقات قهرمانی جهان تنها رقابت هایی است که اثبات می کند یک بازیکن عضو تیم ملی بوده و هست و همان طور که گفتم اعتبار خیلی بالایی هم دارد. در تنیس روی میز مسابقات قهرمانی جهان حکم جام جهانی فوتبال را دارد.
 
* به عنوان کاپیتان ترکیب منتخب برای اعزام به مسابقات جهانی سوئد را چطور می بینید؟
- قطعا ترکیب خیلی خوبی چیده شده است. در این ترکیب بازیکنان جوان اما درعین حال باتجربه هستند. من، نیما و نوشاد تجربه حضور در المپیک را هم داریم، ضمن اینکه مسابقات جهانی و آسیایی زیادی را از رده سنی نونهالان تا به امروز تجربه کرده ایم. امین و میعاد هم در کنار ما حضور در میادین بین المللی زیادی را تجربه کرده اند. با این اوصاف به طور حتم می توانیم نتایج خوبی در این رقابت ها بگیریم.
 
* مسابقات جهانی سوئد در بخش تیمی برگزار می شود و تیم ایران هم در حال حاضر در دسته دوم جهان قرار دارد. صعود از این دسته هدفی است که طی سال ها گذشته محقق نشده است. فکر می کنید این بار بتوانید به دسته اول جهانی صعود کنید؟
- صعود از این دسته کار خیلی سختی است اما دور از انتظار نیست. در دسته دوم مسابقات جهانی ۲۴ تیم حضور دارند اما فقط دو تیم به دسته اول صعود می کنند یعنی باید تا فینال پیش رفت تا بتوان سهمیه صعود گرفت. ما در مسابقات ۲۰۱۶ مالزی با همین هدف شرکت کردیم. در دیدارهای اول نتایج خوبی هم گرفتیم و حتی از گروه خود صعود کردیم اما در مرحله حذفی مقابل صربستان شکست خوردیم و حذف شدیم. فکر می کنم این بار بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.
 
* فکر می کنم زمانی که تیم ملی از دسته سوم جهانی به دسته دوم صعود کرد، شما در ترکیب قرار داشتید؟
- بله، تیم ملی تنیس روی میز ایران چند دوره در دسته سوم مسابقات جهانی حضور داشت. زمانی که کاسب سرمربی تیم بود، من و اخلاق پسند و احدی تیم را از نسل قبلی خود تحویل گرفتیم و با تمرین و برنامه ریزی به دسته دوم جهانی آوردیم. اگر اشتباه نکنم این اتفاق در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ مسکو رقم خورد. حالا هم تلاشمان این است تا به دسته اول صعود کنیم و سعی می کنیم این اتفاق بیفتد تا تیم ایران را در جایگاهی مناسب به نسل بعدی خود تحویل دهیم.
 
* صعود از دسته سوم سخت تر بود یا از دسته دوم که تلاش برای آن هنوز به نتیجه نرسیده است؟
- در هر حال تیم های حاضر در دسته دو شرایط خیلی بهتری دارند و رقابت با آنها سخت تر است. در کل تیم های اول تا بیست و چهارم در دسته اول حضور دارند. تیم های بیست و پنجم تا چهل و هشتم در دسته دوم قرار دارند، دسته سوم از تیم های رده چهل و نهم تا هفتاد و دوم تشکیل شده و در دسته چهارم هم تیم های هفتاد و سوم به بعد قرار دارند. واضح است که رقابت در دسته اول سخت تر از دسته دوم است و رقابت در دسته دوم هم از دسته سوم مشکل تر است.
 
* فکر می کنید برای اینکه این بار صعود از دسته دوم جهانی انجام شود، باید چه شرایطی مهیا باشد؟
- مسابقات جهانی سوئد اردیبهشت برگزار می شود. خیلی فرصت نداریم که بخواهیم برنامه های بلند را بررسی کنیم. تقریبا اوایل اردیبهشت اعزام به سوئد انجام می شود و با توجه به ایام نوروز در فروردین، می توان گفت اسفندماه وقت مفید ما برای آماده سازی است. در مجموع برای اینکه کار خاص و بزرگی در راستای آماده سازی انجام دهیم خیلی وقت نداریم. اما در کل با توجه به علم و دانش کادر فنی و در کنار آن انجام تمرینات منسجم و حضور در دیدارهای تدارکاتی می توانیم شرایط خوبی کسب کنیم.
 
* پس در مجموع فرصت لازم را برای آماده سازی دارید؟
- به هر حال با توجه به برگزاری مسابقات لیگ و بعد از آن انتخابی، بیشترین فرصت برای آماده سازی ایجاد شده است اما نکته قابل توجه این است که من همراه با نوشاد، نیما عالمیان و میعاد لطفی امسال عضو تیم پتروشیمی بودیم که اتفاقا قهرمان هم شدیم. کنار هم تمرینات خوبی در قالب تیم باشگاهی داشتیم. علاوه بر مسابقات لیگ، در رویدادی مثل تور ایرانی هم شرکت کردیم. در واقع آمادگی که از حضور در این  مسابقات داشتم باعث شد در انتخابی تیم ملی هم نتیجه بگیریم. در این رقابت ها (انتخابی تیم ملی) امین احمدیان که عضو تیم نفت آبادان بود نیز خیلی خوب کار کرد. در کل و به طور میانگین ۸۰-۷۰ درصد آمادگی لازم را داریم، ۳۰-۲۰ درصد باقیمانده را هم طی مدتی که تا مسابقات جهانی داریم کسب خواهیم کرد.
 
* به مسابقات لیگ اشاره کردید و قهرمانی که با پتروشیمی به دست آوردید، فکر می کنم این سومین قهرمانی متوالی شما با این تیم در لیگ ایران بود.
- بله؛ من بعد از ۶ سال، سه سال پیش مجددا عضو تیم پتروشیمی شدم و طی سه سال گذشته در هر دوره لیگ با این تیم قهرمان شدم، یعنی قهرمانی امسال یک هت تریک برای من بود. امسال ترکیب پتروشیمی خیلی بهتر از همیشه بود طوری که با اقتدار و بدون شکست قهرمان شدیم.
 
* افشین نوروزی در آستانه دوازدهمین حضور در مسابقات جهانی است که از این حیث در میان پینگ پنگ بازان ایران رکورددار است، ضمن اینکه سه قهرمانی متوالی در لیگ را هم داراست. همه اینها در حالی است که شما در زمان ریاست زارع پور مدتی از انجام فعالیت ها محروم بودید.
 
- فدراسیون قبلی فراز و نشیب های زیادی داشت. من هم با آن فدراسیون درگیری های زیادی داشتم که درنهایت منجر به یک سال محرومیت قطعی و یک سال محرومیت تعلیقی همراه با جریمه ام شد. آن دوران را پشت سر گذاشتم اما به یاد دارم یک روز در آکادمی تنیس روی میز تصمیم گرفتم که اگر خواستم به میادین بازگردم باید با قدرت باشم. در واقع این هدف من بود که بر مبنای آن تمریناتم را جدی و مستمر ادامه دادم. بر همین اساس طی ۳-۲ سال گذشته به خصوص از زمانی که قارداشی ریاست فدراسیون را برعهده گرفته، من همواره جزو سه نفر اول ایران بودم. در تمام تورها کسب مقام کردم و رنکینگ دوم بازیکنان ملی را در اختیار دارم.
 
* برنامه شما تا پایان سال چیست؟
 
- فعلا در شمال به سر می برم تا کمی دور از مسابقه و تمرین باشم. بعد از چند روز استراحت مجددا به تمرینات باز می گردم. ۲۸ تا ۳۰ بهمن یک دوره رقابت های تور ایرانی در زاهدان برگزار می شود که در آن شرکت خواهم داشت. ۴ اسفندماه نیز در مسابقاتی به میزبانی استان فارس شرکت می کنم. این گونه رویدادها کمک می کند تا آمادگی فعلی ام حفظ شود. بعد از آن هم بر اساس برنامه تیم ملی، پیگیر تمریناتم خواهم بود.


کد مطلب: 162195

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162195/امیدوار-صعود-دسته-دو-هستم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com