کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهرمی در بازدید از نمایشگاه باکوتل؛

توجه «علی اف» به استارت‌آپهای ایرانی/ سهم کم فاوا از صادرات منطقه

مهر , 15 آذر 1397 ساعت 15:08

حزب الله :

وزیر ارتباطات با اشاره به توجه ویژه الهام علی اف رئیس جمهور کشور آذربایجان به استارت‌آپهای ایرانی حاضر در نمایشگاه فناوری اطلاعات باکو (باکوتل) گفت: سهم فاوای ایران از صادرات منطقه کم است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات باکو (باکوتل ۲۰۱۸) در جمع فعالان استارت‌آپ ها و شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه، با اشاره به اینکه سهم صادرات ما در حوزه ICT بسیار کم و بازار های داخلی ما محدود است، تاکید کرد: وزارت ارتباطات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزه ICT است تا با کمک به آنها برای رفع موانعی که بر سر راهشان قرار دارد، زمینه برخورداری از مزایای یک بازار ۴۰۰ میلیونی (منطقه ای) را هموار کند.
 
وزیر ارتباطات گفت: در شرایطی که بیشتر کالاها وخدمات ما از کشورهایی وارد می شود که امکان صادرات به آنها نداریم، ناچاریم برای ایجاد تعادل، روابط خود را با کشورهای همسایه افزایش دهیم تا همه با هم رشد کنیم.
 
جهرمی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که به طور خاص درصدد تقویت روابط با کشورهای منطقه در این حوزه هستیم، افزود: قرار است یک مرکز توانمند سازی استارت‌آپ ها را به همراه کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان به صورت منطقه ای ایجاد کنیم تا این روابط بیش از پیش تحکیم شود.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید قواعد حضور در بازارهای جهانی و کشورهای مختلف را یاد بگیریم گفت: نمایشگاه به عنوان وسیله ای برای دستیابی به هدف بازارهای جهانی است و برای دستیابی به این هدف باید با مطالعه و بررسی، پتانسیل های موجود را قبلا سنجیده و ظرفیت های خود را بالا ببریم.  
 
وی افزود: با توجه به توان علمی و پزشکی بالا که کشور در اختیار دارد، موضوع توریسم سلامت مورد اقبال همسایگانی چون آذربایجان قرار دارد. اما به دلیل نقص در ارائه خدمات مطلوب، اغلب نمی توانیم رضایت آنها را فراهم کنیم.
 
آذری جهرمی، تاکید کرد: استارت‌آپ ها می توانند با تقویت حضور و عملکرد خود ، مشکلات و موانع را در این زمینه ها مرتفع و خدمات دهی را تسهیل کنند.
 
وی گفت: رشد و پیشرفت شرکت های ایرانی در نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۸ مورد تحسین همسایه آذری و نیز مورد توجه ویژه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت.


کد مطلب: 184713

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/184713/توجه-علی-اف-استارت-آپهای-ایرانی-سهم-کم-فاوا-صادرات-منطقه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com