کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی مزد کارگران در سال ۹۷/افزایش بن کالا منتفی شد

تسنیم , 24 بهمن 1396 ساعت 12:13

حزب الله :
معاون روابط کار وزیر کار رقم خط معیشت را دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت:مجلس درصدد تصویب طرحی است که به موجب آن حداقل دستمزدها برای سال آینده با نرخ بیشتری افزایش یابد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد مشیریان، معاون روابط کار وزیر کار در حاشیه نشست تخصصی گفت‌وگوی اجتماعی سه‌جانبه در جمع اصحاب رسانه از تأثیر مصوبه مجلس درباره افزایش 15 تا 18 درصدی حقوق کارمندان با حقوق کمتر از 2 میلیون بر روی تصمیمات شورای عالی کار خبر داد و گفت: وقتی‌که مجلس برای کارمندانی که زیر 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرند افزایش 15 تا 18 درصدی تصویب می‌کند قطعاً این موضوع روی تصمیمات شورای عالی کار برای افزایش مزد کارگری اثرگذار خواهد بود.
 
وی با تأکید بر اینکه افزایش بن خواروبار کارگری در سال  97 منتفی است و بیشتر روی حداقل حقوق و مزد مبنا متمرکز خواهیم شد گفت:  با وجود اینکه تورم 4 سال گذشته 45 درصد بود، اما افزایش دستمزد بیش از نرخ تورم یعنی 75 درصد افزایش یافت.
 
مشیریان درباره نشست‌های شورای عالی کار گفت: پیش از شروع نشست‌های شورای عالی کار کارگروه‌هایی برای بررسی هزینه‌های تأمین سبد معیشت کارگری با حضور کارفرمایان و کارگران برگزار شد و نتایج آن در شورای عالی کار بررسی خواهد شد. بن خواربار کارگران امسال افزایش نمی‌یابد ولی دولت درصدد است به پیشنهاد مجلس پایه حقوق کارگران با دریافتی‌های پایین را بین 15 تا 18 درصد افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه از حالا نمی‌توانم رقم دستمزد را پیش بینی کنم گفت: چون نظر دیگر شرکای اجتماعی هم مهم است ولی همه ساله دستمزد براساس نرخ تورم و سبد معیشت خانوار تعیین می‌شود.
 
 وی با بیان اینکه  رقم خط معیشت را دو میلیون و 450 هزار تومان است گفت: مجلس درصدد تصویب طرحی است که به موجب آن حداقل دستمزدها برای سال آینده با نرخ بیشتری افزایش یابد.


کد مطلب: 162429

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162429/پیشنهاد-افزایش-۱۵-۱۸-درصدی-مزد-کارگران-سال-۹۷-بن-کالا-منتفی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com