کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین:

آمریکا دست به کارهای کثیف می‌زند بعد دیگران را سرزنش می‌کند

ایسنا , 19 اسفند 1396 ساعت 13:28

حزب الله :
رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد برایش اهمیتی ندارد که تعدادی شهروند روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۱۶ تلاش کرده باشند. پوتین همچنین برای بهبود روابط کشورش با آمریکا اعلام آمادگی کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با ان‌بی‌سی بار دیگر اتهام‌زنی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه او دستور مداخله در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ را داد که به ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید ختم شد، تکذیب کرد.
 
پوتین که احتمالا بار دیگر در ۱۸ مارس به عنوان رهبر روسیه انتخاب می‌شود، پرسید: چرا شما به این نتیجه رسیدید که مقام‌های روسیه و شخص من به کسی اجازه دادیم چنین کاری کند؟
 
او با اشاره به اتهام‌زنی ماه گذشته وزارت دادگستری آمریکا به تعدادی تبعه روس گفت: خب چه ارتباطی دارد که آنها روس هستند؟ ۱۴۶ میلیون روسی وجود دارد. که چی؟ برایم اهمیتی ندارد. اصلا برایم اهمیتی ندارد... آنها بازتاب منافع کشور روسیه نیستند.
 
پوتین در پاسخ به اینکه آیا از حمله اتباع روسیه به دموکراسی آمریکا نگران شده است، گفت باید منتظر بود و دید که آیا هرگونه مداخله ادعایی موجب نقض قوانین روسیه شده است یا خیر. مگر ما آمریکا را تحریم کردیم؟ آمریکا ما را تحریم کرد. ما نمی‌توانیم در روسیه کسی را که قانون‌شکنی نکرده باشد، محاکمه کنیم. حداقل کاغذی برایمان بفرستید... سندی به ما بدهید. از ما یک درخواست رسمی کنید. بعد ما آن را بررسی می‌کنیم.
 
رئیس‌جمهوری روسیه گفت: آیا کسی باور می‌کند که روسیه، از هزاران مایل دورتر، روی نتیجه انتخابات اثر بگذارد؟ این برای شما خنده‌دار نیست؟ هدف ما مداخله نیست. از مداخله چه چیزی عایدمان می‌شود؟ چنین هدفی وجود ندارد.
 
پوتین در مصاحبه با مگان کلی، ترامپ را "یک تاجر باتجربه و عملگرا" توصیف کرد و گفت: او درک می‌کند که لازمه یک روابط سازنده با یک فرد این است که با شرکای کنونی یا بالقوه خود با احترام رفتار کنید. ورود به اتهام‌زنی و توهین متقابل، راه به جایی نمی‌برد و رئیس‌جمهور ترامپ هم این را می‌داند.  
 
او گفت که توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را نمی‌خواند و شخصا از توئیت استفاده نمی‌کند. پوتین افزود: "من راه‌های دیگری برای ابراز عقایدم یا اجرای یک تصمیم دارم. دونالد یک فرد مدرن‌تر است." او همچنین درباره انتخابات آتی گفت: خب، باید ببینیم. این به رای‌دهندگان روس بستگی دارد.
 
رهبر کرملین همچنین درباره آینده روابط روسیه – آمریکا، کشورش را قربانی توصیف کرد و افزود: این ما نبودیم که برچسب دشمن به شما زدیم. شما تصمیمی گرفتید در سطح پارلمانی، در سطح کنگره‌ای و بعد روس‌ها را وارد لیست دشمنانتان کردید. چرا اینکار را کردید؟ آیا ما بودیم که تحریم‌هایی را به ایالات متحده تحمیل کردیم؟ آمریکا ما را تحریم کرد.  
 
رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت، آمریکا دست به "کارهای کثیف" می‌زند و دیگران را در این باره سرزنش می‌کند.
 
پوتین افزود: کسانی که این عقیده را دارند چه کسانی هستند، "کارهای کثیف" چیست؟ من دست به هیچ "کار کثیفی" نزده‌ام هر آنچه انجام داده‌ام روشن است این کار کثیف نزد شماست. شما افرادی دارید که دوست دارند دست به "کارهای کثیف" بزنند از این رو تصور می‌کنید ما هم این کار را انجام می‌دهیم اما این ما این کارها را نمی‌کنیم.
 
 پوتین همچنین گفت که برای ترمیم روابط با واشنگتن آماده است. او گفت: گوش کنید، بیایید با آرامش بنشینیم، حرف بزنیم و مشکلاتمان را حل کنیم. معتقدم که رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم این را می‌خواهد اما نیروهایی هستند که اجازه نمی‌دهند او چنین کاری انجام دهد.
 
او در پاسخ به اینکه آیا ترامپ رهبر موثری است، گفت: واضح است که قابلیت‌های رهبری را دارد. اینها کاملا مشخص است چرا که او مسوولیت تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده می‌گیرد. این قطعا نشانه داشتن قابلیت‌های رهبری است.
 
پوتین در ادامه درباره عکس‌هایی از خودش سوار بر خرس گفت: عکس‌های زیادی در محل کار دارم اما کسی به آنها توجه نمی‌کند. عکس‌های سوار بر خرس را دیده‌ام اما من هرگز این کار را نکردم. اما چنین تصاویری وجود دارد.
 
رئیس جمهوری روسیه از کشورهای غربی خواست در زمینه حملاتی که علیه غیرنظامیان در دو شهر موصل و رقه در زمان آزادسازی این دو شهر از چنگال داعش صورت گرفت، تحقیقاتی انجام دهند.
 
وی کشورهای غربی را به انجام تحقیقات شفاف و صریح درباره حملات ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان در دو شهر موصل و رقه فراخواند.
 
رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، به شهر موصل نگاه کنید کلا همه چیز نابود شده، همین طور رقه. تاکنون اجساد غیرنظامیان زیر آوارها مدفون است و شما تمایلی ندارید این مسائل برایتان یادآوری شود.
 
پوتین ادامه داد: درباره این جنایت باید دست کم اجساد غیرنظامیان که در حملات بی‌هدف در مناطق مسکونی کشته شده و همچنان زیر آوارها مانده‌اند، دفن شوند و تحقیقاتی در این باره آغاز شود.


کد مطلب: 164408

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/164408/آمریکا-دست-کارهای-کثیف-می-زند-بعد-دیگران-سرزنش-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com